Tegoroczna edycja programu Dobry Start kończy się 30 listopada. Kto nie zdąży złożyć elektronicznego wniosku o wyprawkę szkolną, temu pieniądze przepadną.
O jednorazową wypłatę 300 zł na każde uczące się dziecko, rodzice mogli wnioskować od początku lipca tego roku. Wyprawka szkolna przysługuje na uczniów w wieku od 7 do 20 roku życia oraz osoby uczące się w wieku do 24 lat z orzeczeniem o niepełnosprawności. Wsparcie finansowe nie przysługuje na dzieci uczące się w tzw. zerówkach ani na studentów.
- „Do końca października ZUS w województwie opolskim przyjął prawie 74 tys. wniosków o wyprawkę szkolną. Kwota wypłaconych świadczeń rodzicom z Opolszczyzny przekroczyła 31 mln zł. Ostateczny termin na zgłoszenie do programu i szansa na wypłatę pieniędzy mija za niecałe dwa tygodnie. Przyznanie wsparcia w postaci wyprawki szkolnej nie zależy od dochodów uzyskiwanych w rodzinie. Pieniądze można przeznaczyć na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych i innych placówkach edukacyjnych” – informuje Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
Jak złożyć wniosek? Najprostszym i najszybszym sposobem złożenia wniosku o świadczenie dobry start jest aplikacja mZUS, którą można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz App Store. Aby aktywować aplikację mobilną ZUS, należy połączyć ją ze swoim profilem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Rodzice, którzy nie mają konta na PUE ZUS, mogą złożyć wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Na PUE ZUS jest specjalny kreator wniosków o świadczenie 300+, który prowadzi użytkownika przez cały proces krok po kroku. Istotnym elementem wniosku jest wskazanie przez rodzica poprawnego numeru rachunku bankowego. Należy również wskazać adres mailowy oraz numer telefonu – czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku.
Zawiadomienia dotyczące wyprawki szkolnej ZUS wysyła na profil osoby wnioskującej na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Informację o przyznaniu świadczenia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.