(NIE)zwykła matematyka w szkole w Jaroszówce. „To nie tylko nauka, ale też fascynująca przygoda pełna zagadek i odkryć!”

mojgdow.pl 2 dni temu

Jak obliczyć ilość cukru w produktach spożywczych? Co oznacza pojęcie – proporcje? Jak skonstruować autorską matematyczną łamigłówkę? Dla uczniów Szkoły Podstawowej w Jaroszówce, biorących udział w ogólnopolskim projekcie „(NIE)zwykła matematyka”, takie zagadnienia nie są już zagadką. – Ten projekt to połączenie matematyki z praktycznym życiem, pokazujące, iż nauka może być nie tylko pożyteczna, ale też interesująca i inspirująca – zaznacza szkoła na swej stronie internetowej.

W SP w Jaroszówce projekt „(NIE)zwykła matematyka” ruszył we wrześniu i potrwa przez większość roku szkolnego 2025/2026. Dotychczas zrealizowano kilka zagadnień.

W ramach pierwszego zadania uczniowie przygotowali ciekawą gazetkę, w której przedstawili, ile cukru znajduje się w popularnych produktach spożywczych. Dzięki temu mogli przekonać się, jak ważna jest świadomość tego, co jemy na co dzień. Podczas pracy nad projektem …. utrwalili swoje umiejętności matematyczne – powtarzali działania na ułamkach dziesiętnych oraz poznali pojęcie proporcji, które wykorzystali przy obliczeniach związanych z ilością cukru. To połączenie matematyki z praktycznym życiem pokazało, iż nauka może być nie tylko pożyteczna, ale też interesująca i inspirująca! – opisuje szkoła.

Z kolei podczas zajęć październikowych badano m.in. „Tajemnice daty urodzenia”.

– Uczniowie klasy 6 wykorzystywali liczby z daty urodzenia, rozwijając swoje umiejętności rachunkowe, pracując z liczbami naturalnymi i wykonując działania pisemne, a także doskonalili stosowanie kolejności działań. Ćwiczenia udowodniły, iż matematyka to nie tylko nauka, ale też fascynująca przygoda pełna zagadek i odkryć! Natomiast klasa 4 podjęła wyzwanie z Modułu VI „Mistrz ognia”, rozwiązując zagadki z zapałkami oraz konstruując własne matematyczne łamigłówki.– posumowano kolejne zajęcia w ramach przedsięwzięcia.

(NIE)zwykła matematyka” to ogólnopolski projekt edukacyjny mający na celu rozwój zainteresowań i umiejętności matematycznych uczniów, poprzez pokazanie praktycznego zastosowania matematyki w życiu codziennym, a także kształtowanie kluczowych kompetencji (myślenia krytycznego, kreatywności, pracy zespołowej) oraz pomysłowości i innowacyjności w rozwiązywaniu problemów. Poprzez warsztaty, eksperymenty i inspirujące zajęcia, przedsięwzięcie pomaga dostrzegać zależności matematyczne w otaczającym świecie i uczy wykorzystywania matematyki w codziennym życiu.

zdjęcia: materiały SP w Jaroszówce

Idź do oryginalnego materiału