Uczniowie ze Szkoły Podstawowej im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Wysokiej uczestniczyli w Wojewódzkim Konkursie Wiedzy „Energia i Klimat”, zorganizowanego przez Instytut Fizyki Molekularnej Polskiej Akademii Nauk w Poznaniu, dofinansowanego przez WFOŚ i GW w Poznaniu, jak również przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Głównym celem konkursu było podnoszenie poziomu świadomości ekologicznej i dostarczenie aktualnej wiedzy na temat faktycznego stanu środowiska, pokazanie zależności pomiędzy produkcją energii elektrycznej i zmianami klimatu, wprowadzenie podstawowej wiedzy o technologiach wodorowych, energetyce jądrowej oraz nakreślenie zmian, planowanych w sektorze energetycznym Wielkopolski.
Wśród 169 uczestników w Wielkopolsce, zaszczytne I miejsce i tytuł Laureatki otrzymała Zuzanna Dziubek, uczennica klasy VIII B i odebrała nagrodę 4000 zł na zakup w wybranym sklepie oraz bon 3000zł na sprzęt elektroniczny lub pomoce dydaktyczne dla Szkoły Podstawowej w Wysokiej.
Rywalizacja przebiegała na bardzo wysokim poziomie, komisja miała duże wyzwanie. Jesteśmy dumni, iż kolejne dwie uczennice z naszej szkoły zostały finalistkami tego konkursu, są to Zofia Hoffmann i Agata Koza z klasy VIII C. Serdecznie wszystkim uczestnikom gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!
Wzrost świadomości młodzieży na temat wpływu energetyki na klimat to inwestycja w przyszłość. Tylko odpowiednio edukowane pokolenie jest w stanie podjąć skuteczne działania na rzecz ochrony naszej planety, zmieniając systemy energetyczne, gospodarcze i społeczne w sposób zrównoważony i innowacyjny. To młodzi ludzie będą decydować o tym, jak radzimy sobie ze zmianami klimatycznymi, a ich edukacja w tej dziedzinie jest kluczowa dla globalnego sukcesu. Zwiększona świadomość wpływu energetyki na klimat motywuje młodzież do angażowania się w rozwiązania technologiczne i naukowe, które zmniejszą negatywny wpływ energetyki na planetę. Dzięki temu młodsze pokolenie może przyczynić się do rozwoju nowoczesnych technologii, takich jak energia odnawialna, inteligentne sieci energetyczne, magazynowanie energii, czy technologie wychwytywania i składowania dwutlenku węgla (CCS). Edukacja w tym zakresie może zainspirować wielu do podjęcia kariery w branżach związanych z zieloną energetyką.
Joanna Seweryn