Zespół Katedry Marketingu WZ UW uczestniczył w minionych dniach w wyjątkowym 30. Jubileuszowym Zjeździe Katedr Marketingu, Handlu i Konsumpcji, który w tym roku odbył się w Gdańsku.
Wydarzenie zgromadziło naukowców z całej Polski, dla których marketing, handel i konsumpcja stanowią nie tylko obszar badań naukowych, ale także przestrzeń inspirujących dyskusji i wymiany doświadczeń. Uczestnicy konferencji dzielili się wynikami badań oraz referatami dotyczącymi przyszłości dyscypliny marketingu.
Wśród kluczowych zagadnień znalazły się m.in.:
- strategie marketingowe w warunkach kryzysów i niepewności,
- nowe metodologie badań i zastosowanie AI w marketingu,
- transformacja komunikacji i rozwój technologii (Metaverse, IoT, VR/AR, big data),
- zmiany pokoleniowe, nowe wzorce konsumpcji i doświadczenie klienta,
- marketing odpowiedzialny ekologicznie, społecznie i strategie omnichannel.
Z ogromną satysfakcją informujemy, iż nasze koleżanki – dr hab. Katarzyna Dziewanowska, prof. UW oraz dr hab. Agnieszka Kacprzak, prof. UW – zajęły 3 miejsce w konkursie na najlepszy artykuł naukowy – „Od cięć finansowych do etycznych kompromisów: wpływ ograniczeń konsumpcyjnych i wartości konsumenckich na etyczną konsumpcję w czasie kryzysu gospodarczego”
Zespół Katedry Marketingu WZ UW zaprezentował aż 7 referatów, obejmujących szeroką tematykę badawczą – od MarTech’u, przez zachowania konsumenckie, aż po badania marketingowe i rolę szkolnictwa w rozwoju zawodowym.
To była wyjątkowa okazja do inspirujących dyskusji, wartościowych spotkań i wspólnego wyznaczania nowych kierunków rozwoju marketingu – z uwzględnieniem jego aspektów społecznych, ekonomicznych, ekologicznych i technologicznych.
Zgodnie z tradycją na zakończenie wydarzenia wyznaczono gospodarza kolejnego spotkania. Z dumą ogłaszamy, iż w roku 2027 to właśnie Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego będzie organizatorem 31. Zjazdu Katedr Marketingu, Handlu i Konsumpcji. Dziekan naszego Wydziału, prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz, uroczyście przejął symbolicznie obowiązki gospodarza od tegorocznych organizatorów – Uniwersytetu Gdańskiego i Politechniki Gdańskiej.
Serdecznie dziękujemy organizatorom i wszystkim uczestnikom za inspirujący i rozwojowy czas. Do zobaczenia za dwa lata w Warszawie!
Zespół Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania UW