Wyniki przeprowadzonego badania jednoznacznie dowodzą, iż rodzice chcą uprościć sobie ten proces. Aż 80 proc. ankietowanych mam przyznaje, iż woli zrobić wszystkie zakupy w jednym miejscu. Głównym powodem jest oszczędność czasu - tak wskazało aż 90 proc. z nich. Co czwarta mama twierdzi, iż dzięki takiej strategii zakupy są mniej stresujące.
REKLAMA
Na co rodzice wydają najwięcej pieniędzy?
Rodzice młodszych dzieci (7-9 lat) przy kompletowaniu wyprawki najwięcej wydają na ubrania i buty na zmianę (60 proc.), a także plecaki i tornistry (51 proc.) oraz przybory plastyczne i do pisania (41 proc.). Dla starszych uczniów (od 10 do 14 lat) duże znaczenie mają artykuły papiernicze i zeszyty (40 proc.). Ponad 60 proc. mam zwraca uwagę przede wszystkim na trwałość produktów, 59 proc. na cenę, a co trzecia bierze pod uwagę zdanie dziecka. Co ciekawe, marka schodzi na dalszy plan.
- Kompletowanie szkolnej wyprawki to jedna z tych rzeczy, które mam wpisane na czarną listę. Chodzenie po sklepach, wybieranie tych wszystkich zeszytów, przyborów szkolnych i ubrań śni mi się po nocach. W ubiegłym roku zabrałam ze sobą córkę, która na nic nie mogła się zdecydować. W tym roku wzięłam to na swoje barki - mówi dla portalu eDziecko Halina, mama 10-letniej córki.
Pepco odpowiada na potrzeby rodziców
Znana sieć handlowa stawia na strategię "One stop shop", w ramach której rodzice mogą skompletować całą wyprawkę w jednym miejscu, bez konieczności odwiedzania wielu sklepów.
"Pepco odpowiada na potrzeby konsumentów, przygotowując ofertę artykułów szkolnych - od plecaków, zeszytów i artykułów papierniczych, po wygodne ubrania, sportowe dresy, buty, czy szeroki wybór lunchboxów. Wszystko do kupienia w jednym miejscu. W tym sezonie dla najmłodszych oferujemy również artykuły z postaciami znanymi m.in. z „Kociego Domku Gabi", „Hot Wheels", czy Minecraft, ale to nie wszystko. Za chwilę pojawią się kolejne licencje - tym razem Psi Patrol i Spongebob. To bohaterowie znani z bajek, seriali i popularnych zabawek" - wyjaśnia Agnieszka Olejniczak, Dyrektor Marketingu Pepco.
Dodaje również, iż młodsze dzieci (7-9 lat) zwracają największą uwagę na kolorystykę i wzory (72 proc.), a także ulubione postacie z bajek i filmów (68 proc.). Starsi uczniowie częściej kierują się funkcjonalnością i praktycznymi gadżetami (52 proc.), dopiero potem marką (41 proc.).
Przydatna checklista dla rodziców
Oprócz szerokiej gamy produktów licencjonowanych Pepco ma w swojej ofercie również artykuły papiernicze, plastyczne i akcesoria szkolne. Sieć przygotowała także praktyczną "wyprawkową checklistę", która ma pomóc rodzicom zaplanować zakupy i nie pominąć najpotrzebniejszych rzeczy.
Ile zamierzasz wydać na szkolną wyprawkę? Masz ochotę podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami? Napisz na adres: klaudia.kierzkowska@grupagazeta.pl