AZ i Beeasly chcą wypracować platformę do międzynarodowych zakupów

skafander.info 2 dni temu

To może być wielki krok w dziedzinie e-commerce. Akademia Zamojska i Beeasly sp. z o.o. chcą w ramach projektu „Smart AI Commerce: Innowacyjna platforma zakupów międzynarodowych wykorzystująca zaawansowane technologie sztucznej inteligencji” wspólnie stworzyć aplikację do prowadzenia zakupów hurtowych i detalicznych na skalę międzynarodową. Uczelnia i Spółka zawarły w tym celu umowę konsorcjum.

Podpisali ją rektor Akademii Zamojskiej dr hab. Paweł Skrzydlewski, prof. AZ oraz Marek Kozyra, reprezentujący Beeasly Polska sp. z o.o. w Rzeszowie. Obie strony jako konsorcjum chcą wspólnie wziąć udział w konkursie prowadzonym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBIR) w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki STEP-Ścieżka A: Technologie cyfrowe i innowacje w ramach głębokich technologii. Jak zdradza rektor Akademii, prof. Paweł Skrzydlewski, efektem tej współpracy ma być aplikacja ułatwiające międzynarodowe zakupy. Mają w tym pomóc wykładowcy Wydziału Techniczno-Informatycznego AZ, która w ofercie swoich studiów kształci m.in. informatyków.

Chcemy stworzyć wspólnotę, która napisze pożyteczną i komercyjną aplikację umożliwiającą globalne zakupy dzięki komputerów, telefonów oraz innych urządzeń. Chcemy by pozwalały one – przy uwzględnieniu ceł, czy też różnych ograniczeń podatkowych – w miarę łatwo nabywać produkty, których użytkownicy potrzebują i poszukują – tłumaczy Rektor Akademii Zamojskiej.

Firma Beeasly Polska sp. z o.o. zajmuje się głównie sprzedażą detaliczną prowadzoną przez domy sprzedaży wysyłkowej lub przez Internet. Jak tłumaczy Marek Kozyra, pomysł na „Beeasly” i wejście do branży e-commerce zrodził się z faktu, iż wiele osób pytało jak zakupić i ściągnąć do USA konkretną rzecz z Polski, czy innych krajów.

Urodziłem się w Polsce. W wieku 14 lat wyjechałem do Stanów Zjednoczonych. Tam, mając 18 lat założyłem swoją pierwszą spółkę, która zajmowała się handlem międzynarodowym, m.in. sprowadzaniem chipsów. Dodam, iż jako jeden z pierwszych zakupów kupiłem sobie kontener moich ulubionych chipsów z czasu, jak byłem dzieckiem. I tak to się zaczęło. Przez 25 lat przy wsparciu partnerów biznesowych ulepszałem swoją ofertę i rozwiązania. Ludzie kupują dużo zwykłych, praktycznych rzeczy, jak książki z Polski albo meble, części samochodowe, a także materiały budowlane. Taki zakup jest zawsze dużo tańszy niż w USA. Importujemy produkty z Europy do USA oraz w odwrotną stronę i rozprowadzamy je po różnych krajach – wyjaśnia Marek Kozyra. Dodaje przy tym, iż przy pracach nad nową aplikacją liczy na know-how i doświadczenie wykładowców Akademii Zamojskiej. Ma być ona łatwa i prosta w obsłudze oraz pozwalać użytkownikowi na jak największy komfort prowadzonych zakupów.

Kierownikiem zarządzającym projektu „Smart AI Commerce: Innowacyjna platforma zakupów międzynarodowych wykorzystująca zaawansowane technologie sztucznej inteligencji” będzie Marek Kozyra z Beeasly Polska, zaś kierownikiem prac badawczo-rozwojowych dr inż. Paweł Prokop, dziekan Wydziału Techniczno-Informatycznego Akademii Zamojskiej, dyrektor Instytutu Informatyki AZ.

Podpisanie umowy konsorcjum odbyło się 1 października br. w gmachu rektoratu Uczelni.

Idź do oryginalnego materiału