Miłością do matematyki nie pała każdy, ale każdy powinien choć spróbować ją zrozumieć i polubić. Dziedzina ta jest królową nauk: uczy myślenia abstrakcyjnego i wszechstronnie rozwija umysł, dzięki czemu ułatwia nabywanie kompetencji także z zakresu innych przedmiotów. choćby tych humanistycznych!
Regularne treningi poprawiają pamięć i usprawniają logiczne myślenie. w uproszczeniu – pozwalają się długo cieszyć sprawnym umysłem. choćby jeżeli dawno opuściłeś szkolne ławy, warto powrócić do regularnego wykonywania zadań. Mogą to być zagadki, łamigłówki lub najzwyklejsze działania.
Oto zadanie, z którym 4-klasiści poradzą sobie bez problemu. Podejmiesz wyzwanie?
15−(6÷3)×2+4=?
Niewielkie liczby, proste obliczenia i … Trudność z podaniem prawidłowego wyniku.
Najczęściej pada odpowiedź 7, ale to nie jest dobry wynik. Niestety, wielu dorosłych rozwiązując tego typu działania, popełnia podstawowe błędy. Jak to możliwe?
Przypomnij sobie zasady
Prawda jest taka, iż kolejność wykonywania działań, choć jest świetnych treningiem dla naszego umysłu, tak naprawdę jest rzadko wykorzystywana w życiu codziennym. To dlatego dzieci tak gwałtownie podają poprawną odpowiedź, gdyż takie tematy wałkują każdego dnia. Dorośli z kolei o wielu z nich zdążyli już zapomnieć.
Przypomnijmy więc podstawowe zasady arytmetyki. Jaka jest prawidłowa kolejność kroków w rozwiązywaniu wyrażenia matematycznego? Zapamiętaj: nawiasy, potęgi, mnożenie i dzielenie (od lewej do prawej), dodawanie i odejmowanie (od lewej do prawej).
Jak rozwiązać to działanie?
Zatem, obliczając powyższe działanie, najpierw należy wykonać obliczenia w nawiasach:
15−(6÷3)×2+4=?
15−2×2+4=?
Następnie skupić się na mnożeniu:
15−4+4=?
A na końcu wykonać obliczenia od lewej do prawej:
15−4+4=15
Oznacza to, iż prawidłowy wynik to 15. jeżeli nie udało ci się od razu podać prawidłowej odpowiedzi, to się nie martw. Po prostu musisz trochę potrenować.