Przewoźnik podaje, iż w Kaeśce sprzedano dotąd blisko 800 tys. biletów. Zniżka w aplikacji wysokości 10 procent będzie dostępna także w 2026 roku.
Aplikacja zadebiutowała w pierwszych dniach stycznia 2025 roku. Jak informuje Koleje Śląskie, stały rabat obejmuje bilety na pojedyncze przejazdy, bilety miesięczne oraz wybrane oferty specjalne. Zniżka ma łączyć się ze wszystkimi ulgami ustawowymi – m.in. dla uczniów, studentów i posiadaczy Karty Dużej Rodziny.
Kaeśka ma służyć nie tylko do zakupu biletów. Umożliwia również wyszukiwanie połączeń, generowanie faktur oraz dokonywanie zwrotów. Od lipca podróżni mają dostęp do informacji o napełnieniu pociągów w czasie rzeczywistym, a także możliwość dokupienia biletu na większy bagaż, przewóz psa lub roweru.
Wśród ostatnich zmian w aplikacji wymieniono m.in. podgląd pełnej trasy pociągu z wyróżnieniem odcinka objętego biletem, powiększenie kodu QR podczas kontroli oraz płatności Apple Pay i Google Pay.
Aplikacja oferuje też subskrypcję biletów okresowych. Po jednorazowym dodaniu karty płatniczej system ma automatycznie przedłużać ważność biletów miesięcznych, kwartalnych i rocznych, pobierać opłatę i wystawiać nowy bilet przed końcem ważności poprzedniego. Subskrypcję można wyłączyć w dowolnym momencie, a operacje są potwierdzane mailowo. Kaeśka umożliwia także zakup biletu tuż przed odjazdem pociągu.









