Branżowe Centrum Umiejętności w Dziedzinie Reklamy powstanie w Białymstoku

iab.org.pl 2 godzin temu

Liderem projektu pn. „Utworzenie i Wsparcie Funkcjonowania Branżowego Centrum Umiejętności przy Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących z Oddziałami Integracyjnymi im. Stanisława Staszica w Białymstoku” jest Miasto Białystok oraz Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących z Oddziałami Integracyjnymi im. Stanisława Staszica w Białymstoku (Technikum nr 6).

Partnerami projektu są Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Cele i zakres działalności BCU

Celem projektu jest wsparcie przygotowania kadr na potrzeby nowoczesnej gospodarki w branży Reklama poprzez utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) z dziedziny Reklama do 30.09.2025 r., a także wsparcie jego funkcjonowania i przeszkolenie 200 uczestników, w tym 60os. młodych, 120os. dorosłych, 20 nauczycieli kształcenia zawodowego do końca czerwca 2026 r.
Działania w ramach projektu obejmują między innymi:

  • Utworzenie BCU, w tym adaptację pomieszczeń i zakup niezbędnego sprzętu.
  • Prowadzenie szkoleń, kursów i warsztatów dla dorosłych, młodzieży i nauczycieli.
  • Uruchomienie platformy edukacyjnej z materiałami e-learningowymi.
  • Stworzenie ośrodka egzaminacyjnego, który będzie przeprowadzał egzaminy zawodowe.

W ramach projektu zostanie przeszkolonych co najmniej 200 osób:

  • 60 młodych osób w wieku 16–24 lata.
  • 120 dorosłych powyżej 25. roku życia.
  • 20 nauczycieli kształcenia zawodowego.

Uczestnicy szkoleń zdobędą kompetencje w obszarach takich jak transformacja cyfrowa, sztuczna inteligencja (AI) oraz aspekty ESG. Program obejmie także pracę nad praktycznymi case studies oraz możliwość korzystania z wiedzy i doświadczenia ekspertów z sektora komunikacji marketingowej. Dzięki temu projekt znacząco podniesie jakość kształcenia zawodowego i lepiej przygotuje przyszłe kadry do pracy w branży reklamowej.

Partnerstwo w edukacji i w biznesie

Projekt zakłada ścisłą współpracę instytucji edukacyjnych z liderami branży reklamowej i marketingu cyfrowego. Połączenie doświadczenia dydaktycznego ZSTiO i Miasta Białystok z wiedzą i kontaktami SAR oraz IAB Polska zapewni uczestnikom dostęp do najwyższej jakości szkoleń, praktyków z wieloletnim doświadczeniem i aktualnych standardów rynkowych.

BCU w Białymstoku ma stać się kluczowym ośrodkiem kształcenia zawodowego w dziedzinie reklamy w Polsce, wspierając rozwój kompetencji odpowiadających na potrzeby dynamicznego rynku pracy.

Więcej o Branżowych Centrach Umiejętności:
https://www.gov.pl/web/edukacja/branzowe-centra-umiejetnosci

Idź do oryginalnego materiału