Na odcinku bliżej Zamościa wykonawca prowadzi w tej chwili prace przygotowawcze – m.in. przebudowę podziemnych sieci uzbrojenia terenu oraz rozbiórki budynków kolidujących z przyszłą trasą.Znacznie bardziej zaawansowane są roboty między Tomaszowem Lubelskim a Hrebennem. realizowane są tam wykopy i nasypy, wymiana gruntu oraz wzmacnianie podłoża. Prowadzona jest także przebudowa sieci technicznej oraz rozpoczęto budowę obiektów inżynierskich, w tym wiaduktów i przejść dla zwierząt.PRZECZYTAJ TEŻ: Wojewoda Lubelski dał "zielone światło" na budowę S17 Tomaszów Lubelski – HrebenneOba zadania realizuje firma Budimex SA, a łączna wartość kontraktów przekracza 1 mld zł.Obecnie trasą ekspresową S17 można przejechać od węzła Warszawa Wschód do węzła Kurów Zachód, a następnie wspólnym przebiegiem z trasą S12 ominięty zostaje Lublin aż do Piask. To już 182 km nowoczesnej drogi. Kolejne odcinki przybliżają zakończenie budowy ważnego korytarza komunikacyjnego, który ma połączyć stolicę z przejściem granicznym w Hrebennem.PRZECZYTAJ: Bełżec: Schron z II wojny światowej na trasie budowy S17. Czy coś z niego zostanie? [ZDJĘCIA]