Chemicy Magicy Nie Wybuchnij – recenzja gry

dziubdziak.pl 1 miesiąc temu

Chemicy Magicy Nie Wybuchnij!

To ostatnia z nowości od Egmont, jaką chciałabym Wam pokazać. Ostatnia nie bez powodu – dwie poprzednie pojęliśmy w mig. Tu instrukcja już jest dłuższa, zasady bardziej skomplikowane, no i jest ona skierowana do starszych dzieci, więc grać mogę tylko z Dziubdziakiem. Gra skierowana jest do dzieci powyżej 7 lat, ale dla 3-5 graczy, więc u nas musi być to tata Dziubdziaka, więc okazji do zagrania znacznie mniej. Nie mniej my gramy także w dwójkę.

Kiedy zobaczyłam tematykę po prostu musiałam zobaczyć, co kryje się w środku. Chemia była w szkole jednym z moich ulubionych przedmiotów i pomyślałam, iż wpleciemy grę trochę nauki. Tymbardziej, iż wszyscy uwielbiamy eksperymenty.

„Jak długo uda Ci się nie wylecieć w powietrze?! Wielu szalonych naukowców próbowało zamienić ołów w złoto i wynaleźć eliksir wiecznej młodości. Ale uwaga! jeżeli nie będą wystarczająco uważni, łatwo mogą przegotować swój wywar, a cały eksperyment wybuchnie im w twarz! ”

W grze dobieramy składniki, gotujemy mikstury, ale trzeba uważać, by nie przedobrzyć!

W opakowaniu znajdziesz :

  • 5 plansz eksperymentów
  • 80 kafelków (eliksirów, zasilania i z kocim asystentem)
  • 5 kompletów po 7 kart awaryjnych
  • 5 dużych i 30 małych żetonów mocy
  • 30 żetonów złota
  • 10 extra kart awaryjnych „Cofnij”.

Jak widzisz elementów jest sporo, więc zasad uczymy się w skupieniu. Gramy również skoncentrowani, bo jest to gra strategiczna. Gra uczy strategii i przewidywania kilku ruchów do przodu. Trzyma też w lekkim napięciu – uda się i wygrasz czy wylecisz w powietrze?

W grze staramy się uwarzyć naszą miksturę tak by nie wybuchła nam w rękach.

Jak gramy?

Rozgrywkę rozpoczyna osoba o najbardziej szalonym spojrzeniu

Wszystkie kafelki umieszczamy na środku stołu awersem do dołu. Obok układamy żetony (dokładnie które i gdzie opisuje instrukcja).

Każdy gracz układa przed sobą 1 planszę eksperymentów i 1 komplet 7 różnych kart awaryjnych.

Gramy przez 5 rund – każda to 1 eksperyment. W każdej rundzie jest do zdobycia jeden duży żeton punktów mocy. W każdej kolejce decydujesz czy kontynuujesz czy kończysz swój eksperyment. Postępujemy zgodnie z tym jaki kafelek wyciągniemy. Tu też wyjaśnia wszystko instrukcja.

Zadaniem gracza jest układanie sekwencji elementów: 3 różnych składników lub 5 różnych fiolek. jeżeli jakikolwiek element się powtórzy, gracz może odpaść. Gracz korzysta ze swoich kart akcji, aby móc jak najdłużej pozostać w grze.

Runda eksperymentu kończy się, gdy wszyscy gracze postanowią zakończyć swoje eksperymenty lub musieli je zakończyć. A cała gra po 5 rundzie.

Potrzebujemy więc tutaj szczęścia i odwagi do podejmowania ryzyka. Nauka chemii może być tu elementem pobocznym, który możemy dodać poza adekwatną rozgrywką.

Jeśli szukasz gry, która uczy strategicznego myślenia i zarządzania ryzykiem to będzie dobry wybór.

Autor gry: Reiner Knizia
Kolorowe ilustracje: Paweł Sokołowski
Wiek graczy: 7+
Czas gry: ok.30 minut

Grę znajdziesz tutaj.

Post powstał w ramach współpracy z Wydawnictwem Egmont.

Idź do oryginalnego materiału