Cyfrowy rozwój oświaty w placówkach oświatowych prowadzonych przez miejski samorząd był tematem debaty, która odbyła się 29 listopada w Szkole Podstawowej nr 9 im. ks. Jana Twardowskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 9. Wydarzenie zorganizowano w ramach projektu „Cyfrowy rozwój oświaty w jednostkach samorządu terytorialnego – szkolenie i doradztwo dla kadry JST”.
Spotkanie otworzyli zastępca prezydenta miasta Tomasz Migała i dyrektor Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Iwona Sudak. Ośrodek Rozwoju Edukacji reprezentowały: kierownik projektu Dorota Jastrzębska oraz doradczynie Zofia Domaradzka-Grochowalska i Anna Pawełas.
W debacie udział wzięli przedstawiciele uczniów, rodziców oraz nauczycieli z każdej tomaszowskiej szkoły podstawowej. Uczestnicy wymielili się doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat obecnego stanu cyfryzacji oświatowej w takich obszarach jak: dostępność sprzętu i infrastruktury informatycznej w szkołach; wpływ technologii oraz rola kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli na jakość nauczania i motywację uczniów; bezpieczeństwo cyfrowe i ochrona danych osobowych; wpływ internetu na zdrowie psychiczne.
Dyskusja w formule World Café ukazała, jak poszczególne grupy w niej uczestniczące postrzegają cyfryzację, w jakich aspektach ich wizje są spójne, a w jakich – rozbieżne. Szczególnie istotny głos wybrzmiał na temat wpływu internetu na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży.
Rekomendacje wypracowane podczas debaty zostaną wykorzystane przez zespół projektowy do opracowania harmonogramu działań rozwojowych, który pomoże w skutecznym planowaniu rozwoju cyfryzacji miejskiej oświaty.
Zapraszamy do zapoznania się z relacjami z debaty na stronach:
- Urzędu Miasta Tomaszów Mazowiecki
- lokalnej telewizji – Kwadrans z życia Tomaszowa
- codziennej gazety internetowej Nasz Tomaszów.pl
Działania są realizowane w ramach projektu „Cyfrowy rozwój oświaty w jednostkach samorządu terytorialnego – szkolenie i doradztwo dla kadry JST” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2024, Priorytet FERS 01.00, działanie 01.04 Rozwój systemu edukacji.
#FunduszeEuropejskie