IKEA nikomu przedstawiać nie trzeba. W Polsce chyba nie ma mieszkania, w którym nie znalazłaby się choć jedna rzecz zakupiona właśnie w tym sklepie. Szczególnie tyczy się to domów, w których mieszkają dzieci. W szerokim asortymencie rodzice mogą znaleźć wiele praktycznych rozwiązań, które ułatwiają opiekę nad maluchami. Czy to numer jeden na rynku? Sama IKEA stwierdziła w swojej reklamie, iż jest numerem dwa. Jak to możliwe?
Kto jest numerem jeden?
W ramach kampanii reklamowej powstało kilka filmików, które świetnie pokazują, jak wygląda rodzicielska codzienność. Bez względu na to jak świetne produkty kupują rodzice, to właśnie mama lub tata są najwygodniejszym łóżkiem, idealną podstawką czy najlepszym krzesełkiem. Czy można z tym konkurować?
IKEA pokazuje we wzruszający sposób, iż ten dziecięcy wybór jest jedyny i słuszny. Koncentrując się na autentycznej relacji rodzic-dziecko, twórcy kampanii podkreślają, iż w tym przypadku naprawdę fajnie jest być tym numerem dwa.
"Nie ma znaczenia, iż jesteśmy na drugim miejscu po rodzicach, jesteśmy z tego naprawdę dumni. Mamy nadzieję, iż dzięki tej kampanii rozpowszechnimy wartość tej marki i będziemy świętować rodzicielstwo" – deklarują autorzy kampanii.
W reklamach zaprezentowano świetnie znane rodzicom:
łóżeczko SMÅGÖRA
krzesełko ANTILOP
stołek-schodek BOLMEN
Kampania zatytułowana "Proudly the Second Best" została opublikowana w Niemczech i Hiszpanii w maju 2023 roku. Została stworzona dla marki IKEA przez agencje reklamowe: DAVID Madrid i INGO Hamburg.