W czerwcu 2025 r. w Wydziale Edukacji Włączającej odbyły się dwa szkolenia tematyczne, które cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród uczestników:
- „Mutyzm wybiórczy u dzieci – diagnoza i terapia” (10 i 11 czerwca),
- „ADHD w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej – planowanie procesu diagnostycznego i procesu wsparcia dziecka/ucznia” (23i 24 czerwca).
W spotkaniach wzięła udział liczna grupa uczestników, co potwierdza zapotrzebowanie na pogłębianie wiedzy i kompetencji w zakresie pracy z dziećmi ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
Treści poruszane podczas szkoleń
Mutyzm wybiórczy:
- mutyzm wybiórczy i całkowity – podstawy teoretyczne i diagnostyczne;
- diagnoza mutyzmu wybiórczego u dzieci;
- wsparcie terapeutyczne i dokumentacja zespołów orzekających.
ADHD:
- wprowadzenie do problematyki ADHD;
- diagnoza ADHD w poradni psychologiczno-pedagogicznej;
- funkcjonowanie ucznia z ADHD w systemie edukacji; ADHD na różnych etapach edukacyjnych, strategie wspierające, kooperacja z nauczycielami i rodzicami;
- terapia i metody wsparcia uczniów z ADHD;
- formułowanie zaleceń postdiagnostycznych.
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywność, zaangażowanie oraz cenne pytania i refleksje, które wzbogaciły każde ze spotkań.
Już teraz zapraszamy na kolejne szkolenia i wydarzenia organizowane przez Wydział Edukacji Włączającej.