Czy Nutri-Score to chwyt marketingowy? Wypowiedź eksperta

nutriscore-fakty.pl 2 tygodni temu
Zdjęcie: Czy Nutri-Score to chwyt marketingowy? Wypowiedź eksperta


Na kanałach Centrum Respo został opublikowany obszerny materiał w formie wywiadu z ekspertką Mileną Nosek, która ma bogate doświadczenie dietetyczno-psychodietetyczne. Wraz z prowadzącą, dr inż. Małgorzatą Jackowską, dietetyczki kompleksowo omówiły zagadnienia związane ze znakowaniem Nutri-Score.

Dietetyczka Milena Nosek podkreśliła m.in.:

  • Nutri-Score nie uwzględnia jakości składników, takich jak rodzaj tłuszczu czy źródło cukru, co może prowadzić do wyboru mniej zdrowych opcji.
  • Sytuacje, gdy dwa produkty w tej samej kategorii – jeden przetworzony i z dużą ilością cukru, a drugi z naturalnymi cukrami i bardziej jakościowy, mają tą samą ocenę – jest to oszukiwanie klienta, wprowadzanie go w błąd.
  • Ograniczenia Nutri-Score, takie jak brak uwzględnienia w ocenie stopnia przetworzenia produktów, zawartości witamin, składników mineralnych czy sposobu przygotowania (np. smażenia).
  • Uproszczone oceny systemu Nutri-Score nie edukują konsumentów w zakresie wiedzy żywieniowej, nie stymulują do sprawdzania składników czy tabeli wartości odżywczej i podejmowania świadomych wyborów.
  • Nutri-Score nie jest dopasowany do indywidualnych wymagań żywieniowych konsumentów.
  • Badania potwierdzające skuteczność Nutri-Score są stronnicze .
  • Firmom w stosowaniu oznaczenia Nutri-Score nie chodzi o zdrowie konsumenta, a o zarobienie na nim.
  • Potrzebę edukacji konsumentów, aby podejmowali oni świadome decyzje żywieniowe, nie polegając wyłącznie na prostych oznaczeniach.

Rozmówczynie mówiły również o tym, jak istotne jest zwracanie uwagi na składniki i wartości odżywcze produktów oraz jak kupować świadomie i jakie wybory żywieniowe podejmować, by lepiej żyć.

Źródło: https://www.youtube.com/embed/dkgDnB5kJuA

Idź do oryginalnego materiału