Czy Polska jest gotowa na rewolucję w uczeniu się przez całe życie?

ore.edu.pl 3 godzin temu

12 i 13 czerwca w Warszawie odbyła się debata „Uczenie się przez całe życie – wyzwania i rekomendacje na rzecz budowania systemu koordynacji”. Uczestniczyli w niej najważniejsi eksperci, praktycy i decydenci, aby wspólnie poszukać odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące przyszłości edukacji i rynku pracy. Ośrodek Rozwoju Edukacji był reprezentowany przez Magdalenę Mrozkowiak i Roksanę Neczaj-Świderską z Wydziału Kształcenia Zawodowego i Doradztwa Zawodowego.

W dynamicznie zmieniającym się świecie edukacja nie kończy się na szkole czy studiach. Uczenie się przez całe życie staje się koniecznością, a wyzwania związane z rozwojem kompetencji, dostępnością i innowacyjnością dotyczą nas wszystkich – pracowników, pracodawców, nauczycieli, doradców zawodowych i uczących się w każdym wieku.

Podczas dwudniowej debaty omówiono wiele ciekawych tematów, między innymi:

  • Kierunki zmian w przepisach prawa na rzecz skutecznego systemu koordynacji edukacji i rynku pracy
  • Rady Sektorowe ds. Kompetencji – jak wspierają rozwój kadr w przedsiębiorstwach?
  • Doskonałość zawodowa – nowe podejście do kształcenia zawodowego
  • Od umiejętności do kwalifikacji – perspektywy i wyzwania w rozpoznawaniu kompetencji
  • Unia umiejętności – innowacje i rozwój talentów
  • Rozwiązania europejskie – jak najlepsze praktyki z Europy mogą wesprzeć polską edukację?
  • Dostępność i inkluzywność – jak zapewnić równe szanse rozwoju dla wszystkich?

Odbyły się także inspirujące panele dyskusyjne i warsztaty. Uczestnicy mogli wymienić doświadczenia z wybitnymi ekspertami, między innymi z Ministerstwa Edukacji Narodowej, Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, Konfederacji Lewiatan, samorządów i środowisk akademickich.

Była to doskonała okazja, aby poznać najnowsze trendy, podyskutować o rekomendacjach dla polityki publicznej i aktywnie wpłynąć na przyszłość polskiej edukacji.

Idź do oryginalnego materiału