12 i 13 czerwca w Warszawie odbyła się debata „Uczenie się przez całe życie – wyzwania i rekomendacje na rzecz budowania systemu koordynacji”. Uczestniczyli w niej najważniejsi eksperci, praktycy i decydenci, aby wspólnie poszukać odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące przyszłości edukacji i rynku pracy. Ośrodek Rozwoju Edukacji był reprezentowany przez Magdalenę Mrozkowiak i Roksanę Neczaj-Świderską z Wydziału Kształcenia Zawodowego i Doradztwa Zawodowego.
W dynamicznie zmieniającym się świecie edukacja nie kończy się na szkole czy studiach. Uczenie się przez całe życie staje się koniecznością, a wyzwania związane z rozwojem kompetencji, dostępnością i innowacyjnością dotyczą nas wszystkich – pracowników, pracodawców, nauczycieli, doradców zawodowych i uczących się w każdym wieku.
Podczas dwudniowej debaty omówiono wiele ciekawych tematów, między innymi:
- Kierunki zmian w przepisach prawa na rzecz skutecznego systemu koordynacji edukacji i rynku pracy
- Rady Sektorowe ds. Kompetencji – jak wspierają rozwój kadr w przedsiębiorstwach?
- Doskonałość zawodowa – nowe podejście do kształcenia zawodowego
- Od umiejętności do kwalifikacji – perspektywy i wyzwania w rozpoznawaniu kompetencji
- Unia umiejętności – innowacje i rozwój talentów
- Rozwiązania europejskie – jak najlepsze praktyki z Europy mogą wesprzeć polską edukację?
- Dostępność i inkluzywność – jak zapewnić równe szanse rozwoju dla wszystkich?
Odbyły się także inspirujące panele dyskusyjne i warsztaty. Uczestnicy mogli wymienić doświadczenia z wybitnymi ekspertami, między innymi z Ministerstwa Edukacji Narodowej, Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, Konfederacji Lewiatan, samorządów i środowisk akademickich.
Była to doskonała okazja, aby poznać najnowsze trendy, podyskutować o rekomendacjach dla polityki publicznej i aktywnie wpłynąć na przyszłość polskiej edukacji.





