Czy w Twojej klasie uczniowie potrafią zatrzymać się na chwilę zanim coś opublikują, skomentują albo udostępnią?
Co się dzieje, gdy jednak impulsywność wygrywa z refleksją w sieci?
Często kliknięcie przychodzi szybciej niż refleksja, a konsekwencje… zwykle wydają się odległe.
W świecie cyfrowym młodzi ludzie często reagują automatycznie – rozproszenie uwagi, szybkie decyzje, impulsywność. To naturalne, bo kora przedczołowa dojrzewa choćby po 25. roku życia, a internet dodatkowo „przestawia” mózg na szybkie, nawykowe reakcje.
Dlatego tak ważne jest rozwijanie samokontroli i refleksyjności – umiejętności, które pozwalają nie tylko reagować mądrze online, ale też podejmować świadome decyzje, współpracować i rozumieć innych.
W programie RÓWIEŚNICY młodzi uczą się:
powstrzymywać automatyczne impulsy,
analizować swoje reakcje i emocje,
przyjmować perspektywę innych,
być wsparciem i budować bezpieczną przestrzeń w sieci.
Rówieśnicy stają się nauczycielami kompetencji poznawczych i emocjonalnych – nie uczą, co jest „dobrze”, ale jak świadomie reagować i rozumieć innych.
Nie zostawiaj uczniów samych z cyfrowymi wyzwaniami Zgłoś szkołę już dziś!
Program startuje 5 listopada
Rejestracja: www.rowiesnicy.pl
Partnerem strategicznym programu jest Orange Polska, a Partnerem Librus.
Patronatem honorowym program objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej
#rówieśnicy #fundacjadajemydzieciomsiłę
#Czy #Twojej #klasie #uczniowie #potrafią #zatrzymać #się #chwilę #zanim #coś #opublik..
Źródło: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę