Dla uczniów to łatwizna. Dorośli potrzebują więcej czasu, by rozwiązać to zadanie

mamadu.pl 6 miesięcy temu
Zdjęcie: Niby banalnie proste, a sprawia trudności. mat. własne


Kiedy zobaczyłeś zamiast dużych liczb cyfry, najpewniej automatycznie stwierdziłeś, iż to banalne zadanie. Jednak wbrew pozorom dorosłym może ono sprawić wiele trudności. Większość z nas po zakończeniu szkoły z biegiem lat zapomina, w jakiej kolejności powinno wykonywać się poszczególne obliczenia.


Czy to zadanie jest trudne? Zależy od punktu widzenia. Uczeń, który aktualnie przerabia na matematyce kolejność wykonywania działań, wszystkie obliczenia wykona w głowie, a wynik poda w mniej niż 10 sekund. Pewny siebie dorosły, po chwili zastanowienia może zwątpić. By nie popełnić błędu, trzeba sobie przypomnieć, w jakiej kolejności należy wykonać poszczególne działania, a to niełatwe zadanie.

Łatwo zapomnieć


Dlaczego dla osób, które z sukcesem zakończyły szkołę, to taki duży problem? Z matematyką jest tak, iż nietrenowana niestety mocno umyka z pamięci. A to wielka szkoda, bo każdy z nas korzysta z niej każdego dnia. Pozornie nieistotne dla nas zadania, żywcem wyjęte ze sprawdzianu z klasy 5, wykonywane regularnie mogą rozruszać nasze szare komórki i pomóc w codziennym życiu.

Umiejętność liczenia jest wręcz niezbędna podczas zarządzania domowym budżetem. Przy wzrastających cenach, chyba każdy przelicza, co bardziej się opłaca i czy mu wystarczy do końca miesiąca. Oczywiście zawsze można skorzystać z kalkulatora lub Excela, ale cały problem polega na tym, iż trzeba wiedzieć, jak daną rzecz obliczyć.

Coś bardziej skomplikowanego niż dodawanie czy odejmowanie przydaje się podczas robienia zakupów, zwłaszcza gdy teraz wielu producentów zaniża wielkość opakowania, pozostawiając starą cenę. Nie lada wyzwaniem może okazać się również sprawdzanie rachunków (szczególnie uwielbiam te za gaz). Z matematyką należy się mocno zaprzyjaźnić, również, gdy planujesz remont.

Działanie na rozruszanie szarych komórek


Osoby, które regularnie ćwiczą szare komórki, rozwiązują łamigłówki, sudoku, czy podejmują inne matematyczne wyzwania, lepiej sobie radzą z obliczeniami i rzadziej popełniają błędy. A jak jest z twoimi umiejętnościami?

Sprawdź się, wykonując to działanie. Uczeń odpowiedź poda w mniej niż 10 sekund. jeżeli tobie zajmie to więcej czasu, to znak, iż czas przypomnieć sobie to i owo.

3+4×22−(5×2)=?



Zgodnie z kolejnością wykonywania działań, należy wykonać poniższe obliczenia:


Ostateczny wynik to: 9


Idź do oryginalnego materiału