Dlaczego nastolatki nas irytują? - Porozmawiajmy o rozumie #6

youtube.com 18 godzin temu


Zmiany w korze przedczołowej, utrata połączeń synaptycznych, skoki emocjonalne, nieprzewidywalność i… kreatywność, która może zmieniać świat.

W tym odcinku Tomasz Rożek rozmawia z prof. Markiem Kaczmarzykiem – biologiem i ekspertem od neurodydaktyki – o tym, co naprawdę dzieje się w głowie nastolatka. Dlaczego nagle „zmienia zdanie”? Skąd ryzykowne decyzje? Dlaczego nie widzi świata jak dorosły? I co z tym wszystkim ma wspólnego biologia?
Zamiast mówić „to hormony”, posłuchaj, jak bardzo fascynująca – i złożona – jest neurobiologiczna podróż od dzieciństwa do dorosłości.

🎓 Dowiedz się:
– Dlaczego mózg nastolatka traci aż 80% połączeń w korze przedczołowej
– Czym jest „bunt mózgu” i czemu często nie jest intencjonalny
– Jak wspierać młodych ludzi w okresie, w którym… nie rozumieją samych siebie
– Dlaczego nastolatki są nie tylko wyzwaniem, ale i przyszłością cywilizacji

📌 Ten odcinek to must-watch dla rodziców, nauczycieli, wychowawców i… samych nastolatków.

📺 Oglądaj, komentuj i podziel się z tymi, którzy powinni to usłyszeć!

FYI: I przepraszamy za zamianę kolejności - poprzednio poleciał odcinek 7 zamiast 6-ego :)

00:00 Wstęp
01:38 Najbardziej dynamiczne zmiany
04:01 Kiedy mówimy o okresie nastoletnim
09:11 Co tak naprawdę zmienia się w mózgu
17:57 Które połączenia tracimy?
20:55 Różnice w mózgu po zmianie
23:21 Bunt nastolatka - istnieje?
31:19 Kwestie ryzykownych zachowań
34:06 Gdzie zachodzą zmiany w mózgu
35:16 Okres przejścia u chłopaków i dziewczyn
39:46 W czym mózg nastolatka jest mistrzem świata

Montaż: Aleksander Siekierzycki

Linki:
* Odcinek powstał dzięki wsparciu Widzów: zrzutka.pl/NaukaToLubie

Jeśli podobają Ci się moje filmy zasubskrybuj mój kanał!
http://youtube.com/naukatolubie?sub_confirmation=1