Dziś podczas zajęć z języka angielskiego z Panią Olą obchodziliśmy International Dot Day. Dzieci poznały historię z książki “The Dot” Petera H. Reynoldsa, a następnie same tworzyły swoje prace – rysując jedną, kilka lub choćby kilkadziesiąt kropek. Kropki mogły być małe, duże, kolorowe albo zupełnie proste – każda według własnego pomysłu.
Dot Day stał się też świetną okazją do utrwalenia materiału z poprzednich zajęć. Dzięki kropkom z narysowanymi buziami dzieci powtarzały nazwy emocji i ćwiczyły pytanie How are you?. Rozpoznawały, czy kropka jest wesoła, smutna czy zaskoczona, a następnie nazywały te emocje.
Podobnie jak bohaterka książki “The Dot”, dzieci przekonały się, iż wystarczy postawić swoją kropkę, aby odkryć w sobie kreatywność i odwagę do działania. Każda praca była inna, ale każda wyjątkowa – tak jak jej autor.