Publikacja stanowi wprowadzenie do zjawiska kryzysu klimatycznego i środowiskowego, poprzez zaakcentowanie pilnej potrzeby przygotowania społeczeństwa do świadomego działania na rzecz przyszłości.
Autorzy wyraźnie podkreślają znaczenie humanistyki i kultury jako obszaru kształtowania wartości, narracji i wyobraźni zbiorowej, które wspierają aktywność społeczną wobec wyzwań antropocenu. Przedstawiają szeroki przegląd alternatywnych metod edukacyjnych, które mogą stać się inspiracją dla nauczycieli i edukatorów. Proponują także bogaty zestaw literatury, praktycznych wskazówek oraz odnośników do materiałów wspierających rozwój edukacji klimatyczno-środowiskowej w szkołach.
To interdyscyplinarne kompendium wiedzy, które pozwala skutecznie angażować się w refleksję nad relacją człowieka z naturą poprzez promowanie odpowiedzialności ekologicznej i działań na rzecz ochrony środowiska. Publikacja otwiera przestrzeń dla krytycznego dialogu i twórczej aktywności, oferuje narzędzia wspierające budowanie nowej wrażliwości ekologicznej w obliczu zmieniającego się świata.
Załączniki:
-
Edukacja klilmatyczno-srodowiskowa w szkole. Wyzwania i rekomendacje
Wielkość pliku: 4 MB