Temat projektu: „Empatia w matematyce”
Autorzy projektu: Emilia Szumańska
Odbiorcy projektu: uczniowie kl. IIIc
Czas realizacji: wrzesień- maj 2024/2025 r.
Cele projektu:
– Rozwijanie zainteresowań, zdolności, kompetencji matematycznych, poprzez zastosowanie metod aktywizujących z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań uczniów.
- – Kształtowanie postaw empatycznych i prospołecznych wśród uczniów.
- – Promowanie współpracy i pracy zespołowej w nauce matematyki.
- – Zwiększenie zaangażowania uczniów w naukę poprzez połączenie matematyki z tematyką społeczną.
- – Uświadamianie uczniów i pokazanie im, jakie szerokie zastosowanie w praktyce i codziennym życiu ma matematyka.
- – Rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania oraz wzmacnianie motywacji poznawczej.
- – Propagowanie umiejętności i wiedzy matematycznej oraz integracja środowisk biorących udział w projekcie.
Sposoby realizacji projektu:
- – Samodzielne zakupy w sklepie.
- – Przygotowanie listy produktów, zakupy i gotowanie potraw.
- – Wyjście do restauracji, zamówienie obiadu, płatność, paragon, zasady kulturalnego zachowania przy stole.
- – Idziemy do apteki. adekwatne zachowanie, zakupy, rozmowa z farmaceutą.
Podsumowanie projektu:
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego “Empatia w Matematyce” jest
połączenie nauki matematyki z rozwojem kompetencji emocjonalnych i społecznych uczniów.
Inicjatywa ma na celu nie tylko poprawę umiejętności matematycznych, ale także promowanie
empatii, współpracy, odpowiedzialności i samodzielności.
Udział uczniów w projekcie przyczynił się do kształtowania postaw prospołecznych.









