„Empatia w matematyce” – klasa IIIc– E. Szumańska

zpo1mlawa.pl 4 godzin temu

Temat projektu: „Empatia w matematyce”

Autorzy projektu: Emilia Szumańska

Odbiorcy projektu: uczniowie kl. IIIc

Czas realizacji: wrzesień- maj 2024/2025 r.

Cele projektu:

– Rozwijanie zainteresowań, zdolności, kompetencji matematycznych, poprzez zastosowanie metod aktywizujących z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań uczniów.

  • – Kształtowanie postaw empatycznych i prospołecznych wśród uczniów.
  • – Promowanie współpracy i pracy zespołowej w nauce matematyki.
  • – Zwiększenie zaangażowania uczniów w naukę poprzez połączenie matematyki z tematyką społeczną.
  • – Uświadamianie uczniów i pokazanie im, jakie szerokie zastosowanie w praktyce i codziennym życiu ma matematyka.
  • – Rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania oraz wzmacnianie motywacji poznawczej.
  • – Propagowanie umiejętności i wiedzy matematycznej oraz integracja środowisk biorących udział w projekcie.

Sposoby realizacji projektu:

  • – Samodzielne zakupy w sklepie.
  • – Przygotowanie listy produktów, zakupy i gotowanie potraw.
  • – Wyjście do restauracji, zamówienie obiadu, płatność, paragon, zasady kulturalnego zachowania przy stole.
  • – Idziemy do apteki. adekwatne zachowanie, zakupy, rozmowa z farmaceutą.

Podsumowanie projektu:

Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego “Empatia w Matematyce” jest

połączenie nauki matematyki z rozwojem kompetencji emocjonalnych i społecznych uczniów.

Inicjatywa ma na celu nie tylko poprawę umiejętności matematycznych, ale także promowanie

empatii, współpracy, odpowiedzialności i samodzielności.

Udział uczniów w projekcie przyczynił się do kształtowania postaw prospołecznych.

Idź do oryginalnego materiału