Na długo przed Polygon miłośnicy gier wideo polegali na czasopismach drukowanych, aby spędzać czas w szkole, na dojazdach, a podczas powolnych dni w pracy, gdy szef nie szukał. W latach 90. codziennie sprawdzałem skrzynkę pocztową na najnowsze wydanie z publikacji takich jak Electronic Gaming Monthly i GamePro, strony zużycia psów, aby móc gwałtownie ponownie odwiedzić małe, rozmyte obrazy z nadchodzących gier PlayStation, które wyglądały-na moje z dzieciństwa-na przykład Cuda graficzne. Kiedy wyjechałem na studia, moi rodzice wrzucili moje zakurzone pudełka pełne magazynków na wysypisko. Zakładałem, iż nigdy więcej nie zobaczę Recenzje przerażającego Larry’ego lub Pogłoski o Kwartanie.
Dzisiaj Fundacja historii gier wideo (VGHF) ogłosił, iż cyfrowe archiwum historii gier wideo jest teraz dostępne bezpłatnie dla celów badawczych. Ogłoszenie twierdzi, iż czytelnicy „będą mieli dostęp do ponad 30 000 wyselekcjonowanych plików (z o wiele więcej) efemery branżowej prosto z fizycznej kolekcji VGHF, w tym ponad 1500 pełnotekstowych czasopism gier wideo”.
Baza danych jest w produkcji od czasu założenia VGHF w 2017 r.. Odwiedzający nie tylko znajdą więcej czasopism, niż mogliby przeczytać w ciągu całego życia, ale także skarbnika rzadko widzianych dokumentów rozwojowych, aktywów, dzieł sztuki i materiałów marketingowych. Jeden przykład? Oto mnóstwo Materiały promocyjne do gier oprogramowaniaod Dark Souls Box Art po opancerzone naklejki rdzenia.
Przeglądam „Kolekcja CD GamePro Press”, Który zbiera„ wszystkie znane zasoby prasowe otrzymane przez GamePro od około 1995–2004 ”. Nie tylko znów widzę przerażającego Larry’ego. Widzę, co zobaczył w 1995 roku, gdy czekałem przy drzwiach na kolejny numer GamePro.