Gliwicki Park Techniki, Technologii i Edukacji Lotniczej wszedł w kolejny etap prac, przybliżających ten kompleks do w pełni uzbrojonej i dobrze skomunikowanej przestrzeni dla innowacyjnych przedsiębiorstw. Za realizację inwestycji odpowiada miejska spółka Górnośląski Akcelerator Przedsiębiorczości Rynkowej – zarządca sąsiadującego z Parkiem gliwickiego lotniska.
W ramach Gliwickiego Parku Techniki, Technologii i Edukacji Lotniczej, w rejonie ulic Pilotów i Akrobatów Lotniczych powstaną m.in. oświetlone drogi dojazdowe łączące już istniejące tereny inwestycyjne w północnej części lotniska z nowo powstającymi terenami dla inwestorów w części południowej. w tej chwili gotowa jest podbudowa i stabilizacja pod drogi wewnętrzne, zakończono prace przy wodociągach i kanalizacji, a cały czas realizowane są roboty przy odwodnieniach, drenażach i instalacjach elektrycznych. Jak zapewnia GAPR, wszystko przebiega zgodnie z planem. Po wykonaniu wszystkich niezbędnych instalacji technicznych, Gliwice zyskają w tej lokalizacji nowe miejsce wspierające rozwój nowoczesnych technologii – szczególnie w sektorze lotniczym.
Całość ma być gotowa do końca września 2026 roku. Wart ponad 73 mln zł projekt, który w 2024 roku otrzymał 41 mln zł unijnego dofinansowania w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021–2027, ma być magnesem dla firm związanych z produkcją i usługami lotniczymi oraz nowymi technologiami, owocując również nowymi, atrakcyjnymi miejscami pracy.
Jedną z pierwszych firm, która zainwestuje w Parku, jest Artus Aircraft – spółka z polskim kapitałem, która przy gliwickim lotnisku wybuduje halę montażową, magazyn części i showroom. Drugim potwierdzonym inwestorem została MODENA Group Sp. z o.o., która zakupiła działkę z zamiarem budowy hangaru lotniczego z zapleczem biurowym.