GRUDZIEŃ – zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

ppw.edu.pl 1 tydzień temu

TEMATYKA TYGODNIOWA:

Czyńmy dobro (01.12–05.12.)

Zimowe zabawy (08.12.–12.12.)

Święta za pasem (15.12.–19.12., 22.12.–23.12.)

Tydzień 1: CZYŃMY DOBRO

  • dzieci wzbogacają wiedzę n/t Laponii, śniegu, zorzy i reniferów
  • rozwijają umiejętności językowe poprzez używanie nazw w odpowiedniej liczbie i formie
  • starają się porównywać wielkości
  • kształtują umiejętność współpracy
  • próbują dostrzec regularność układu i starają się go kontynuować
  • rozwijają zdolności manualne
  • poznają działalność człowieka, jaką jest wolontariat
  • kształtują postawę empatii wobec ludzi i zwierząt będących w potrzebie
  • zacieśniają więzy rówieśnicze
  • są uwrażliwiane na potrzebę szanowania przyrody

Tydzień 2: ZIMOWE ZABAWY

  • dzieci poznają nazwy zimowych dyscyplin sportowych
  • rozwijają umiejętność logicznego myślenia i wnioskowania przez dopasowywanie ubioru do pogody i dyscypliny sportowej
  • poznają zjawisko szronu oraz adekwatności lodu i warunków życia w Arktyce, na Grenlandii,
  • ćwiczą swoją pamięć i umiejętność orientacji w przestrzeni
  • kształtują umiejętność uważnego słuchania utworów literackich oraz odkodowywania informacji
  • rozbudzają ciekawość poznawczą podczas eksperymentowania
  • wyrabiają nawyk aktywnego spędzania wolnego czasu
  • starają się dostrzec swoje mocne strony, rozwijają umiejętność budowania wiary w siebie
  • kształtują odporność emocjonalną

Tydzień 3: ŚWIĘTA ZA PASEM

  • dzieci wzbogacają wiedzę n/t polskich tradycji związanych z obchodami Świąt Bożego Narodzenia
  • kształtują umiejętność formułowania życzeń
  • poznają wybrane drzewa iglaste
  • rozwijają umiejętność obserwacji przyrody
  • rozwijanie umiejętności przeliczania i ustalania liczby elementów
  • doskonalą spostrzegawczość wzrokową
  • poznają zasady nakrywania do stołu
  • wzmacniają poczucie dumy z wykonanej pracy
  • rozwijają umiejętność wyrażania wiedzy i emocji dotyczących Świąt Bożego Narodzenia poprzez śpiewanie piosenek, ruch intencjonalny oraz aktywność plastyczną, techniczną
  • kształtują poczucie przynależności do rodziny i grupy przedszkolnej
  • odczuwają euforia z powodu zbliżających się Świąt
  • starają się zrozumieć wartość Świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca i pomaganie
Idź do oryginalnego materiału