Grupa Wyszehradzka poznała rolę SCWEW w edukacji włączającej

ore.edu.pl 1 tydzień temu

16 i 17 stycznia odbyło się Międzynarodowe Sympozjum Naukowe Projektu Wyszehradzkiego dotyczące edukacji włączającej w perspektywie Czech, Słowacji, Polski i Węgier. Zostało ono zorganizowane w ramach międzynarodowego projektu wyszehradzkiego pn. „Structures of uncertainty”: inclusive education in Central and Eastern European countries. Instytucją koordynującą ten projekt jest Uniwersytet Śląski w Katowicach.

Sympozjum było doskonałą okazją do przybliżenia obszarów badawczych dotyczących edukacji włączającej oraz wzajemnej inspiracji dla przedstawicieli środowisk edukacyjnych i naukowych. Uczestnicy mieli możliwość podzielenia się spostrzeżeniami wynikającymi z codziennej praktyki edukacyjnej w swoich krajach.

W drugim dniu sympozjum uczestniczyła Agnieszka Pietryka, kierowniczka projektu „Budowa skoordynowanego systemu pomocy specjalistycznej opartego na Specjalistycznych Centrach Wspierających Edukację Włączającą”. Przedstawiła innowacyjność działania SCWEW i specjalistycznego wsparcia. Wystąpienie spotkało się z zainteresowaniem uczestników. Cieszy, iż możemy popularyzować nasze doświadczenia z zakresu specjalistycznego wsparcia także na arenie międzynarodowej.

Koordynatorką projektu jest dr Dorota Prysak, ekspertka ds. upowszechniania zasobów w projekcie ORE „Budowa skoordynowanego systemu pomocy specjalistycznej opartej na Specjalistycznych Centrach Wspierających Edukację Włączającą”.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #SCWEW #ORE

Idź do oryginalnego materiału