Hetmańskie polecajki – podsumowanie projektu
Czas zakończeń i podsumowań dobiega końca. Patrzę na zakończony rok szkolnych zajęć z niedowierzaniem, ale też z satysfakcją zawodową i osobistą, iż aż tyle udało nam się ciekawych rzeczy wymyśleć, przygotować, wykonać i zakończyć.
Jednym z takich działań był projekt Hetmańskie polecajki. Zrodził się z podczas rozmowy z jedną z uczennic, która opowiedziała mi o swoich zainteresowaniach i byłam nimi tak zaskoczona, iż pomyślałam, ależ potencjał na wymianę inspiracji. Zmotywowana zaprosiłam: Martynę, Olafa, Ninę, Magdalenę, Sylwię, Alę i Olę, Mateusza, Konrada, Julię i Emilkę, Basię i Oliwię oraz Martę do udziału w projekcie. W sumie 14 osób. Nie odmówili, a choćby zgodzili się w trakcie prezentowania swoich polecajek zapozować do zdjęć. Nie przedstawiam pełnymi danymi tych osób, ponieważ w projekcie również nazwiska uczestników nie pojawiły się, był to szczególny elementem strategii promocyjnej projektu.
Każdy z wymienionych imiennie autorów otrzymał na jakiś czas możliwość umieszczenia na tablicy przy sali 5 informacji o tym, co lubi, czym się interesuje, co podziwia, a choćby w czym się odkrywa po raz pierwszy lub na nowo, co chce o sobie powiedzieć.
11 uczniów i 3 nauczycieli zaprosiło nas do poszukania, poczytania, pooglądania, posłuchania i porzucenia na chwilę swojego widzenie świata. Od marca do czerwca pojawili się tam: bohaterowie ciekawych książek, informacje o ich autorach, zdjęcia lub plakaty gier komputerowych i planszowych, przykłady sztuki dawnej i współczesnej, z opisami osobistych wrażeń o ich autorach, idole i muzycy, tytuły piosenek i ich fragmenty, miejsca do zobaczenia i zwiedzania, przykłady wybitnych projektantów mody, pasjonujące seriale i zachęcajki do obejrzenia filmów, nie zabrakło informacji o zwierzętach a szczególnie o kotach, przykładów wyjątkowej poezji, fotografii, a choćby Ninja, osłodzonego świata wypieków, sposobu na spędzanie wolnego czasu a choćby propozycje inspirujących życiowych zasad.
Prezentowane opisy można było znaleźć w 3 językach: polskim, angielskim i hiszpańskim.
Projekt dość przypadkowo, bo na podstawie opisanej wyżej inspiracji, ale doskonale wpisał się do aktywności realizowanych pod tegorocznym hasłem szkoły: Różnorodny Hetman.
Dodam na koniec, iż widziałam podchodzących do tablicy uczniów i robiących z ukrycia lub oficjalnie zdjęcia, wiem od uczestników projektu, iż byli pytani o swoje materiały, a gdzieś niosły się w przestrzeni szkolnej pomysły i inspiracje.
Dziękuję serdecznie autorom polecajek. To dzięki Wam projekt nabrał wyjątkowego charakteru – stał się autentyczny, różnorodny i pełen pasji. Każda polecajka była nie tylko zaproszeniem do świata Waszych zainteresowań, ale także i mam taką nadzieję, motywacją dla innych. Stworzyliście przestrzeń do rozmów, odkryć i refleksji – dziękuję za każdą myśl, zdjęcie, cytat i polecenie, które pojawiło się na tablicy.
W Hetmańskich polecajkach czekam na kolejnych odważnych i kreatywnych uczestników!
Zamykam tegoroczną edycję tym krótkim opisem projektu. Bardzo bym chciała kontynuować go w kolejnym roku szkolnym, zachęcam wszystkich do zgłaszania się do mnie i rezerwowania miejsca na tablicy przy sali 5.
W galerii poniżej można zobaczyć autorów polecajek
RKL










