Danuta Sterna wraz z nauczycielami praktykami podejmuje w tym artykule istotny temat szkolnych sprawdzianów i zasad dotyczących ich poprawiania. Zastanawia się: kto, w jakich sytuacjach i ile razy powinien otrzymać szansę na poprawę pracy.
Czy uczennica, która zwykle osiąga dobre wyniki, a tym razem nie poradziła sobie najlepiej podczas sprawdzianu, powinna mieć możliwość ponownego wykonania pracy? Czy uczeń, który nie przygotował się na pierwszy termin, zasługuje na dodatkową szansę? A może umożliwianie poprawki tylko wybranym uczniom jest niesprawiedliwe?
Nauczyciele „Frajdy z nauczania” wskazują – na podstawie własnych doświadczeń, opracowanych przez siebie rozwiązań i dobrych praktyk – jak znaleźć równowagę między dawaniem uczniom możliwości poprawy a uniknięciem nadmiernego obciążania nauczycieli. Choć nie istnieje idealne rozwiązanie, jedno jest pewne – zasady powinny być jasno określone i znane zarówno uczniom, jak i ich rodzicom.
Załączniki:
-
Ile razy uczeń może poprawiać pracę - Danuta Sterna - 2025
Wielkość pliku: 312 KB