Gra "Ja mam, kto ma?" to doskonałe narzędzie edukacyjne, które może wzbogacić lekcje literatury i wspierać rozwój uczniów w wielu obszarach.
Gra wymaga od uczniów aktywnego słuchania, formułowania odpowiedzi i zadawania pytań. Dzięki temu uczniowie doskonalą swoje umiejętności komunikacyjne, uczą się wyrażać swoje myśli oraz reagować na wypowiedzi innych uczestników.
Dzięki konieczności odpowiedzi na pytania i formułowania kolejnych, uczniowie pokonują swoje lęki związane z publicznymi wypowiedziami.
Gra "Ja mam. Kto ma?" wymaga współpracy i wzajemnego wsparcia w grupie. Uczniowie uczą się czekać na swoją kolej, uważnie słuchać innych i wspierać kolegów w przypadku trudności.
Są bardziej zaangażowani i zmotywowani do nauki.
Zabawa wprowadza element rywalizacji, co sprawia, iż proces nauki staje się przyjemniejszy.
Z całą pewnością stwierdzam, iż jest naturalny i mniej stresujący, a gra umożliwia przyswajanie wiedzy w sposób przyjazny i efektywny.
Uczestniczenie w grze pomaga uczniom zyskać pewność siebie w wyrażaniu swoich myśli. Dzięki temu uczniowie stają się bardziej otwarci i gotowi do aktywnego udziału w lekcjach.
Zachęcam nauczycieli do wprowadzenia tej gry na lekcjach jako narzędzia wspomagającego naukę i rozwijającego umiejętności uczniów. Gra "Ja mam, kto ma?" to nie tylko świetna zabawa, ale także efektywna metoda nauczania.
Przygotowałam grę ,,Ja mam. Kto ma?" do lektury ,,Mały Książę". Gra zawiera 48 kart. W przypadku mojej klasy każdy uczeń otrzymuje dwie karty. Emocji jest bardzo dużo, a każdą lekcję poświęconą tej lekturze zaczynamy od gry.
Polecam :)
Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.
Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.
https://www.facebook.com/wszkole/