Jak gwałtownie dasz radę podać prawidłową odpowiedź? choćby dzieci wiedzą, ile to: 10+4×3−6÷2

mamadu.pl 9 miesięcy temu
Zdjęcie: Uczniowie szybko rozprawią się z tym działaniem. mat. własne


Rozwiązywanie matematycznych zadań i działań to codzienność uczniów. choćby jeżeli ten etap masz już dawno za sobą, nie uciekaj przed takimi wyzwaniami. Rozleniwieni przez technologię, często zapominamy, jak dokonać najprostszych obliczeń. Sprawdź, czy dasz radę!


Matematyka nie tylko dla umysłów ścisłych


Czy wiesz, iż większość dzieci jest uzdolniona matematycznie, a część z nich choćby wybitnie? Jednak wraz z rozpoczęciem nauki w szkole te umiejętności u wielu z nich zanikają. Część wręcz zniechęca się do matematyki, a przedmiot ten traktuje niczym karę. Bo po co nam choćby taka kolejność wykonywania działań? Kto tego używa w życiu codziennym?

Takie podejście to błąd. Matematyka nie bez przyczyny nazywana jest królową nauk, a wszelkie zagadki, działania czy zadania do świetny trening dla naszego mózgu. choćby jeżeli w życiu dorosłym nie potrzebujesz takich wyliczeń, to wiedz, iż regularne wykonywanie działań poprawia koncentrację, umiejętność logicznego myślenia czy zdolność szybkiego znajdowania rozwiązań. Są to rzeczy, które przydają się nie tylko na sprawdzianie.

Postaw sobie wyzwanie


Zamiast bezmyślnie scrollować media społecznościowe, warto zainstalować aplikację z łamigłówkami lub pogimnastykować się z prostymi działaniami matematycznymi. Takimi jak to:

10+4×3−6÷2=?


Działanie to nie wygląda na zbytnio skomplikowane i takie nie jest... dla uczniów szkoły podstawowej. Dla dorosłych (szczególnie tych, którzy nigdy z matematyką nie byli za pan brat) to niemałe wyzwanie.

Choć może ci się wydawać, iż należy obliczenia wykonać od lewej do prawej, to przypomnij sobie, iż w szkole uczyłeś się czegoś takiego jak kolejność wykonywania działań. Zgodnie z tymi zasadami obliczeń dokonuje się w następującej kolejności:

Działania w nawiasach wykonywane są jako pierwsze.

Podnoszenie do potęgi.

Mnożenie i dzielenie – wykonywane są w kolejności, w jakiej się pojawią w wyrażeniu.

Dodawanie i odejmowanie – również wykonywane są w kolejności, w jakiej się pojawią w wyrażeniu.


Teraz już na pewno poradzisz sobie z naszym zadaniem. W tym przypadku możesz równocześnie wykonać mnożenie i dzielenie:

10+4×3−6÷2=?


10+(4×3)−(6÷2)=?


A następnie dodawanie i odejmowanie:


10+12−3=?


22−3=19


Jak gwałtownie udało ci się obliczyć prawidłowy wynik?


Idź do oryginalnego materiału