Jak iść pod prąd obiegowym poglądom i odnaleźć sens życia oparty na wartościach?

skafander.info 1 miesiąc temu

Młodzież z II LO im. M. Konopnickiej w Zamościu wzięła udział w warsztatach zorganizowanych przez Instytut Pedagogiki Akademii Zamojskiej pt. „Odwaga w obliczu strachu. Idźmy pod prąd obiegowych poglądów i rozpropagowanych haseł”.

Celem zajęć jest pokazanie zagrożeń wynikających z propagowanych w dzisiejszej dobie haseł, takich jak: rywalizacja, konsumpcjonizm, czy zachęcanie do łatwego życia, bez obowiązków. Skutkami takich postaw jest poczucie pustki, bezsensu, zwątpienie, lęki, niepokój – tłumaczyła dr Małgorzata Łobacz, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Akademii Zamojskiej. Razem z nią zajęcia poprowadzili: dr inż. Agata Waszek, mgr Paweł Łobacz oraz studenci I roku Pedagogiki (I stopnia) i II roku Pedagogiki (II stopnia). Zajęcia warsztatowe miały charakter dynamiczny, uczniowie mieli do wykonania dużo ciekawych zadań, m.in. pracowali w grupach, podejmowali dyskusję nad przygotowanymi cytatami św. Jana Pawła II, przygotowywali i odgrywali scenki sytuacyjne z dialogami, a także wzięli udział w zajęciach graficznych.

Warto podkreślić, iż po zakończeniu zajęć młodzież wyraziła chęć udziału w kolejnych tego typu warsztatach, podkreślając potrzebę doskonalenia umiejętności wystąpień publicznych, bronienia swojego zdania i poglądów, retoryki oraz doboru argumentów.

Warsztaty pt. „Odwaga w obliczu strachu. Idźmy pod prąd obiegowych poglądów i rozpropagowanych haseł” realizowane w ramach projektu „Przewodnik Pedagogiki Społecznej Jana Pawła II – część 1. Człowiek”  odbyły się 29 listopada br.

Projekt ten jest dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Narodowy Program Rozwoju Humanistyki”.

Idź do oryginalnego materiału