Będąc jeszcze w szkole podstawowej, prawdopodobnie wiele razy słyszeliście, iż matematyka nazywana jest królową nauk. To jednak przedmiot, który często sprawia uczniom ogromne trudności i potrafi być prawdziwym koszmarem. Bez wątpienia jest także bardzo praktyczny. Dużo z tych umiejętności, które przyswoiliśmy jeszcze w szkole podstawowej, przydaje się nam w dorosłym życiu. Dobrym przykładem jest m.in. umiejętność obliczania procentów. Jak zrobić to w łatwy i szybki sposób? Na grupie wiemy.to na Facebooku, zademonstrowano na to sprytną metodę. Prosta sztuczka matematyczna gwałtownie zdobyła popularność i uznanie. Część internautów podeszła do tego sposobu sceptycznie i wyjaśniła, dlaczego tej metody nie uczono w szkole.
REKLAMA
Zobacz wideo Dlaczego uczniowie nie lubią WF-u? "Jest nudny"
Prosty sposób na obliczanie procentów. Tak zrobisz to gwałtownie i ułatwisz sobie zadanie
Jak gwałtownie obliczyć procent z danej liczby? Na stronie wiemy.to na Facebooku, gdzie pojawiają się różnego rodzaju ciekawostki, pokazano na to prosty sposób. Wystarczy zapamiętać ten matematyczny trik. Aby w podanych poniżej przykładach obliczyć procent z danej liczby, wystarczy obie liczby podzielić przez dziesięć, a następnie pomnożyć wyniki. Sprawdźcie to na przykładach podanych poniżej. Znaliście wcześniej ten sposób?
20 procent z 30 = 2 x 3 = 6,
40 procent z 80 = 4 x 8 = 32,
90 procent z 70 = 9 x 7 = 63,
50 procent z 40 = 5 x 4 = 20,
80 procent z 70 = 8 x 7 = 56.
Internauci grzmią. "Tym nie nauczysz nic dziecko poza sztucznym schematem"
W sekcji komentarzy pod sposobem na obliczanie procentów ze strony wiemy.to na Facebooku, pojawiły się liczne komentarze internautów, którzy skrytykowali ten sposób i wyjaśnili, dlaczego tej matematycznej sztuczki nie uczono w szkole. "Tej metody nie nauczą, bo matematyka wymaga logicznego myślenia i konsekwencji. Jak chcesz dzieciom wytłumaczyć: No, teraz sobie dzieci olejemy te zera, tak bez powodu i wymnożymy same dziesiątki. Pomijam fakt, iż ta metoda jest pozornym ułatwieniem tylko dla liczb dwu i więcej cyfrowych z zerem na końcu, bo jak się pojawi jakakolwiek inna liczba, to pojawią się mnożenie liczb z przecinkiem, co niepotrzebnie komplikuje obliczenia", "Ta metoda wychodzi sama z siebie, więc nic nie odkryłeś. Samą metodą nic dziecko poza sztucznym schematem nie nauczysz, bo dziecko nie wie, skąd co i jak Zrobić tę metodę przy przykładzie 34% z 89"- czytamy. Zgadzacie się z tymi opiniami?