Ćwiczenia redakcyjne "Jak potoczyłaby się historia..." to doskonały sposób na rozwijanie kreatywności uczniów oraz ich umiejętności pisarskich. Dzięki takim zadaniom uczniowie mogą eksperymentować z alternatywnymi scenariuszami wydarzeń, co pobudza ich wyobraźnię i zachęca do twórczego myślenia.
Analizując różne możliwości, uczniowie rozwijają umiejętność krytycznego myślenia, oceniając, jakie konsekwencje miałyby wprowadzone przez nich zmiany. Ponadto, takie ćwiczenia zwiększają zaangażowanie i motywację do nauki, ponieważ pozwalają uczniom aktywnie uczestniczyć w procesie twórczym i wyrażać własne pomysły.
To także świetny sposób na lepsze zrozumienie lektur, ponieważ uczniowie muszą dokładnie znać oryginalną fabułę, aby móc tworzyć alternatywne wersje wydarzeń.
Prezentuję Państwu trzy przykładowe karty, a chętnych zapraszam do kontaktu indywidualnego. Komplet składa się z 50 kart, więc choćby w licznej klasie każdy uczeń może aktywnie przygotować odpowiedź i zaprezentować ją koleżankom i kolegom.
Uczniowie podczas pracy są zaangażowani, a grafika bardzo im się podoba.
Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.
Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.
https://www.facebook.com/wszkole/