Personalizacja w email marketingu – jak dzięki niej zbudować trwałą relację?
Email marketing jest doskonałym narzędziem do komunikacji, jednak będzie skuteczny tylko, jeżeli spełni określone kryteria. Kluczem do sukcesu jest personalizacja, czyli określenie potrzeb konsumenta i dopasowanie do nich stylu i treści mailingu. Na szczęście w tej chwili dostępne są narzędzia biznesowe, które ułatwiają komunikację z klientem poprzez email marketing: https://www.getresponse.pl/funkcjonalnosci/email-marketing. Pozwalają one uzyskiwać wysoką skuteczność różnych rodzajów maili marketingowych. Wśród nich warto wymienić:
- Newslettery – cykliczny mailing, który w sposób zrównoważony przekazuje potencjalnie interesujące odbiorcę treści i dostosowane do nich oferty.
- Autorespondery – wiadomości wysyłane w odpowiedzi na konkretne zapytania lub działania.
- Emaile o porzuconym koszyku – mogą przypomnieć klientowi o finalizacji zakupu.
Współczesne narzędzia do email marketingu są oparte na bardzo zaawansowanych rozwiązaniach wykorzystujących AI, mogą więc być nieocenionym wsparciem w obsłudze transakcji.
Webinary – narzędzie służące zarówno edukacji, jak i budowaniu społeczności
Organizacja webinaru, choćby przy bardzo dużej liczbie uczestników nie jest dziś problemem. Wystarczy skorzystać z dedykowanego narzędzia, które ułatwia prace na każdym etapie: https://www.getresponse.pl/funkcjonalnosci/webinar.
Webinary mogą mieć różne formy i cele. Często są skierowane do pracowników jako sposób podnoszenia kompetencji. Jednak webinary można wykorzystać także jako narzędzie marketingowe. To sposób na zaproszenie klienta do bezpośredniej interakcji z marką, edukację i odpowiedź na pytania w czasie rzeczywistym.
Dlaczego to działa? Odbiorcy, którzy czują, iż uczą się czegoś wartościowego, są bardziej skłonni zaufać firmie i postrzegają ją jako bardziej profesjonalną. Wytworzona w taki sposób relacja sprawia, iż klienci będą nie tylko wracać do konkretnej marki, ale także polecą ją innym.
Kluczowe jest jednak dopasowanie treści webinaru do zainteresowań potencjalnych klientów i przekazanie jej w atrakcyjnej formie. Nie bez znaczenia są także kwestie techniczne – od łatwej rejestracji, poprzez sprawny przebieg transmisji, aż do skutecznego mailingu po zakończeniu webinaru.
Podsumowanie
Budowanie lojalności klientów nie kończy się na wysłaniu maila czy zorganizowaniu webinaru – to proces, który wymaga konsekwencji i ciągłego testowania nowych rozwiązań. Personalizacja staje się w tej chwili o wiele łatwiejsza dzięki wykorzystaniu zaawansowanych narzędzi – skutecznemu targetowaniu, komunikacji w czasie rzeczywistym i możliwości tworzenia treści precyzyjnie odpowiadających na potrzeby odbiorcy. Marki, które już dziś inwestują w taki marketing, zyskują przewagę i są gotowe na nowe wyzwania.