„Jesteśmy bezpieczni na drodze i w przedszkolu”
15.09-26.09.2025
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
- dz. wie jakie kąciki zabaw znajdują się w sali, odczyta piktogramy, potrafi bezpiecznie korzystać ze wspólnych zabawek
- dz. ilustruje ruchem treść piosenki, rozwija umiejętność naśladownictwa
- dz. rozumie potrzeby istnienia zasad grupowych poznaje zasady jakie panują w przedszkolu
- dz. wie, iż przed i po posiłku trzeba umyć ręce, je posiłek w ciszy
- dz. kształtuje umiejętność prawidłowej reakcji na sygnał
- dz. kształtuje prawidłową postawę ciała
- dz. zapoznaje się z nowym instrumentem muzycznym, prezentuje dźwięki w różnym rytmie i tempie
- dz. uczestniczy w przedstawieniu teatralnym, rozwija koncentrację i wyobraźnię
- dz. uczestniczy w grach i zabawach integracyjnych, przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
- dz. porównuje, bada i odkrywa adekwatności suchego i mokrego piasku
- dz. wie jak zachować się bezpieczne podczas drogi do przedszkola
- dz. wie jak wygląda ruch uliczny i kto kieruje ruchem ulicznym,
- dz. wie jak wygląda koło, rozpozna kolory kół sygnalizatora
„KOLOROWE ŚWIATŁA-piosenka
Do przedszkola co dzień rano idę przez ulice z mamą.
Droga wcale nie jest łatwa, bo na skrzyżowaniu światła.
Czerwone światło stój,
zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.
Samochody w rzędach stoją na kierowców spoglądają
Czy już światło jest zielone by odjechać w swoja stronę.
Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.
Policjanci wciąż pracują, skrzyżowania obserwują.
Czy przepisy wszyscy znają i czy znaków przestrzegają.
Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.
Małe rączki– wiersz
Krzysztof Sąsiadek
Dwie małe rączki klaszczą,
A czasem się pogłaszczą.
W kolanka zastukają
I dzieciom pomachają.
