Egzemplarz gry otrzymałam od wydawnictwa w zamian za recenzję.
Wydawnictwo nie miało wpływu na treść i formę recenzji.
Jeśli macie ochotę na nową, małą, szybką karciankę,
to polecam waszej uwadze klimatyczną grę "Karakum".
To świetna, losowo-strategiczna gra dla 2 - 4 graczy od 8 lat.
W pudełku, które mieści się do kieszeni, znajdziecie karty trzech rodzajów:
4 dwustronne karty wielbłądników, 35 kart wielbłądów oraz 71 kart zasobów.
W grze kupujemy wielbłądy wystawione na tzw. rynku.
Kupione wielbłądy każdy gracz ustawia za swoim wielbłądnikiem,
a każdy kolejny wielbłąd musi pasować do poprzedniego kolorem tła karty lub liczbą na dole karty.
Te liczby na dole kart na koniec gry staną się punktami, a kto będzie miał najwięcej punktów,
ten zostanie zwycięzcą.
Wielbłądy, które nie pasują do karawany, gracz ustawia przed wielbłądnikiem.
My nazywamy to "poczekalnią" ;-)
Niektóre wielbłądy z poczekalni doczekają się ustawienia w karawanie,
a te, które nie doczekają - dadzą połowę punktów na koniec gry.
Liczba na dole karty jest jednocześnie ceną wielbłąda w trakcie gry,
przy czym kolor karty pierwszego wielbłąda przy zakrytym stosie,
generuje kolor kart wielbłądów droższych o 1 w danej rundzie.
W kolejnej rundzie może się to zmienić ;-)
za zielone wielbłądy - papierem, za bordowe wielbłądy - przyprawami,
za fioletowe - jedwabiem, za niebieskie - biżuterią, a za piaskowe - miodem.

Akcję dobrania zasobów można wykonać zamiast kupowania wielbłądów.
Najtańszy wielbłąd - daje graczowi bonus - gracz dobiera jedną kartę zasobów.
A karty zasobów posłużą do kupienia kolejnych wielbłądów.
Oprócz kart zasobów, do płacenia za wielbłądy, można użyć jokerów;
jokerem może być jedna wielokolorowa karta złota
lub dwie jednakowe karty dowolnego zasobu.
Wtedy gracz dobiera karty spośród odkrytych 5 kart lub ze stosu zakrytych kart.
Spośród odkrytych kart gracz może dobrać jedną kartę złota lub dwie karty inne niż złoto.
Może też dobrać dwie karty z zakrytego stosu, albo jedną z zakrytego stosu i jedną spośród odkrytych.
Zasady gry są proste, rozgrywki są bardzo przyjemne i dosyć szybkie.
Decyzje nie są męczące, zwycięstwo jest satysfakcjonujące :-)
Negatywna interakcja prawie nie występuje, bo każdy patrzy głównie na swoją karawanę ;-)
Gra spodobała się i mnie, i znajomym 10-14-latkom
i chętnie po nią sięgniemy po raz kolejny.
Wszyscy grę polecamy!


Za grę dziękuję wydawnictwu Granna
I zgłaszam ją do projektu GRAJMY!
Inne zgłoszenia znajdziecie na blogu GRAJMY!
Inne zgłoszenia znajdziecie na blogu GRAJMY!
.