Karty jako punkt wyjścia do ćwiczeń ortograficznych, językowych, redakcyjnych w klasach III-VI

skokiporozum.blogspot.com 1 miesiąc temu

Z wielką przyjemnością dzielę się z Wami propozycją, która może wzbogacić i usprawnić codzienną pracę z uczniami w klasach III-VI. Są idealne na lekcje języka polskiego, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego oraz zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Przydadzą się na niespodziewane zastępstwo. Mogą być również wykorzystane w świetlicy szkolnej.

Komplet składa się z 50 kart z trudnością ortograficzną (ó, u, ż, rz, ch, h).

Karty te zostały stworzone z myślą o potrzebach uczniów, którzy wymagają dodatkowego wsparcia w nauce języka polskiego, zwłaszcza pisowni wyrazów.

Proponuję, aby uczeń wylosował kartę, np. do pracy w grupie lub indywidualnej. Następnie wykonał zadania powiązane z kartą.

Poniżej zamieszczam przykładową kartę i zadania do tej karty.

  1. Podpisz rysunek słowem z trudnością ortograficzną (okulary).
  2. Dopisz wyrazy, które rymują się z tym słowem.
  3. Przepisz zagadkę z karty, zaznaczając w niej wyrazy z trudnością ortograficzną.
  4. Zaprojektuj swoją własną zagadkę o okularach.
  5. Napisz krótką historyjkę o osobie z okularami, uwzględniając wyrazy z trudnością ortograficzną
  6. Stwórz listę rzeczy, które pomagają widzieć świat wyraźniej (np. okulary, soczewki).
  7. Znajdź parę: Dopasuj okulary do ich przeznaczenia (np. słoneczne, korekcyjne, ochronne).
  8. Odpowiedz na pytanie: Dlaczego okulary są ważne w codziennym życiu?
  9. Wymyśl hasło reklamowe dla okularów, używając rymu i trudnych ortograficznie słów.
  10. Podkreśl w tekście te wyrazy, które mają co najmniej dwie sylaby.
  11. Zbuduj zdanie z wyrazem "widzieć".
  12. Zaplanuj działania: Jak dbać o okulary, by zawsze pomagały widzieć świat wyraźnie?
  13. Opisz swoje wymarzone okulary z dodatkami (np. z motywem ulubionego zwierzęcia).

Praca z tymi kartami to nie tylko efektywne wsparcie edukacyjne, ale także szansa na wzmocnienie relacji z uczniami poprzez wspólne rozwiązywanie problemów i celebrowanie ich postępów. Jestem przekonana, iż wprowadzenie tego narzędzia do Waszych lekcji przyniesie korzyści zarówno dzieciom, jak i Wam – nauczycielom.

Zachęcam Was serdecznie do wypróbowania tych kart w swojej praktyce. Jestem pewna, iż gwałtownie dostrzeżecie pozytywne zmiany w postępach Waszych uczniów.

Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.
Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.
https://www.facebook.com/wszkole/


Jeśli masz do mnie pytanie, nie wahaj się, napisz. Z pewnością odpiszę w wolnym czasie.wiolicz@op.pl Zawsze jestem gotowa do współpracy na rzecz edukacji.

Idź do oryginalnego materiału