REKLAMA
Dyrektorem PR24 jest Grzegorz Frątczak, związany z tą stacją od 11 lat. Ze sprawozdania Polskiego Radia za ubiegły rok wynika, iż w stacji zatrudnionych jest na etatach 45 osób. Na antenie dominują informacje i publicystyka, codziennymi gośćmi są politycy.
Zobacz wideo
Czy święta 2025 będą droższe? Polacy odpowiadają
Polskie Radio 24. Słuchalność stacjiStacja od początku nie radziła sobie najlepiej pod względem słuchalności. W opisanym przez Wirtualnemedia.pl badaniu Radio Track za wrzesień - listopad 2017, a wiec po roku od przejścia na analogowe częstotliwości, Polskie Radio 24 odnotowało wynik na poziomie 0,5 proc., jeden z najniższych spośród ponad 20 badanych stacji.Dla porównania, lepiej radziło sobie wtedy chociażby Radio Plus (1,9 proc.) i Radio Maryja (2,1 proc.), a Jedynka i Trójka miały wtedy ok. 6 - 7 proc. słuchalności.Rok później w tym samym okresie nie było o wiele lepiej - słuchalność wyniosła 0,6 proc., w 2019 - 0,7 proc., w 2020 znów 0,6 proc. W 2021 roku było to 0,9 proc., w 2022 r. wyniki podskoczyły do 1,1 proc., a w 2023 - do 1,5 proc.
W ubiegłym roku słuchalność znów spadła do 0,5 proc. Ostatnie badanie Radio Track za okres wrzesień -listopad 2025, cytowane przez Wirtualnemedia.pl, także wykazało 0,5 proc. Podobne wyniki osiąga m.in. radiowa Dwójka. Ta jednak, w odróżnieniu od PR24, ma charakter bardziej niszowy. Zdecydowanie lepiej radzi sobie Jedynka (4,6 proc.). Gorzej od PR I wypada natomiast Trójka (2,3 proc.). Stacje regionalne Polskiego Radia osiągają w skali kraju 4,2 proc. Kanał PR24 na YouTube subskrybuje nieco ponad 100 tys. osób. Zapisy wywiadów z ostatnich dni umieszczonych na kanale osiągają od kilkuset do maksymalnie kilku tysięcy wyświetleń. Polskie Radio: Cały czas ulepszamy swój programZwróciliśmy się do Polskiego Radia z prośbą o komentarz. Dopytywaliśmy, z czego wynika taka słuchalność stacji i czy władze spółki zamierzają podjąć jakieś konkretne działania, które miałyby polepszyć wyniki.
"Polskie Radio 24 cały czas ulepsza swój program" - przekazał w odpowiedzi Wydział Public Relations Polskiego Radia, nie podając jednocześnie żadnych konkretnych przykładów. "Za potwierdzenie tego faktu niech służą wyniki ostatniego rankingu Top Marka 2025, w którym Polskie Radio 24 zajęło 4. miejsce w dziale Radio (za Radiem Zet, RMF FM i Radiem Eska) oraz 80. miejsce w rankingu 500 najbardziej wartościowych marek w Polsce". "To najwyższe pozycje ze wszystkich anten Polskiego Radia" - czytamy. Przedstawiciele publicznego nadawcy wskazali jednocześnie, iż z badania przeprowadzonego od sierpnia do października 2025 wynika, iż słuchalność wyniosła 0,6 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 0,4 proc. "Zasięg dzienny - ostatnia fala 0,8 proc. (najwyższa wartość w tym roku), rok temu było 0,6 proc." - dodano."Radio dostało rykoszetem"- Problemów jest kilka i one niestety negatywnie się kumulują - mówi w rozmowie z Gazeta.pl medioznawca dr hab. Adam Szynol z Uniwersytetu Wrocławskiego.Zdaniem eksperta, kłopoty PR24 wynikają m.in. z tego, iż stacja przed laty przejęła częstotliwości po radiowej Czwórce, która kierowana była głównie do młodszych słuchaczy i także nie osiągała spektakularnych wyników. - Polskie Radio 24 to twór, który wyłonił się z zupełnie innego produktu, jakim był Program IV PR - zaznacza dr hab. Adam Szynol.
Kluczowy według wykładowcy jest również brak w ostatnich latach dużej kampanii, która promowałaby PR24. - Konkurencja na rynku informacyjnym jest dość spora. Rozpowszechnienie tej marki wymagałoby długofalowej strategii. Ja jej nie zauważyłem - ocenia ekspert. Nie bez znaczenia dla pozycji Polskiego Radia było też to, co wydarzyło się w grudniu 2023 r. w Telewizji Polskiej, gdy doszło do głośnej i nagłej zmiany władz w mediach publicznych. Spora część widzów "odpłynęła" wtedy do mediów prawicowych, głównie do Telewizji Republika. - Polskie Radio, moim zdaniem, dostało rykoszetem. PR24 też zostało trochę osierocone, choć oczywiście w dużo mniejszym stopniu niż TVP Info. W związku z tym dzisiaj słuchalność szoruje już prawie po dnie - mówi dr hab. Adam Szynol. "Trudno oczekiwać, iż coś tu samo się wydarzy"Innym problemem są pieniądze. - W dalszym ciągu nie ma ustawy medialnej i prawdopodobnie gwałtownie jej nie będzie. Przez to nie ma stabilnego finansowania mediów publicznych więc trudno cokolwiek w takiej sytuacji budować - wyjaśnia medioznawca z Uniwersytetu Wrocławskiego. - Program jest tworzony jakby odbiorcą miało być wyłącznie starsze pokolenie. Tymczasem jeżeli wychodzi się do internetu z nowymi formami, np. podcastami, to trzeba też myśleć o młodszych słuchaczach. Stacja zatrzymała się na pewnym etapie rozwoju. Nie widać strategii, wizji, brakuje środków. Wygląda to tak, jakby marka działała na zasadzie przetrwania. Trudno oczekiwać, iż coś tu samo się wydarzy. No nie, nie wydarzy się - podsumowuje dr hab. Adam Szynol.
W ubiegłym roku funkcjonowanie całej spółki Polskie Radio kosztowało łącznie blisko 394 mln zł (ponad 172 mln zł stanowiły wynagrodzenia). Spółka otrzymała w 2024 r. ponad 280 mln zł dotacji od Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a ponad 39 mln zł wpłynęło z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Agencja Reklamy Polskiego Radia osiągnęła w ubiegłym roku przychody na poziomie niemal 24 mln zł.














