Było domino z działaniami (w tym z potęgami)
oraz kwadromino z działaniami (w tym z potęgami),
a dziś nie ukłądanka, tylko gra typu Top Trumps :-)
Kolejność wykonywania działań (z potęgami) - Top Trumps
Plik pobrany z sieci* to 3 talie - każda po 8 kart.
Jedna z talii nie zawiera potęgowania i ta jest najłatwiejsza.
Pozostałe dwie dotyczą także potęgowania.
Oryginalnie gra jest 2-osobowa.Można w nią grać na "normalnych"** zasadach gier typu Top Trumps,
można grać według zmodyfikowanych*** przeze mnie zasad,
ewentualnie tak, jak zaproponowałam znajomym dzieciom przy dzisiejszej grze,
a wtedy grać może od 2 do 8 graczy.
Jak dziś graliśmy?
Każdy wylosował jedną kartę z talii w danym kolorze,
a potem szukaliśmy kto ma bohatera:
**
najsilniejszego / najzwinniejszego / najmądrzejszego / o najlepszych umiejętnościach specjalnych.
Dziesięciolatkom ta wersja się podobała i chcieli grać dłużej ;-)
Zagracie?
*
Pliku trzeba poszukać na stronie mathematicshed
Każdy bohater na karcie ma "wycenione" 4 cechy / umiejętności.
W wersji oryginalnej każdy gracz widzi jedną swoją kartę (jednego bohatera).
Jeden gracz wybiera / wywołuje cechę / umiejętność, której porównuje się "ceny".
W wersji oryginalnej każdy gracz widzi jedną swoją kartę (jednego bohatera).
Jeden gracz wybiera / wywołuje cechę / umiejętność, której porównuje się "ceny".
Wygrywa ten, kto ma większą (czasem mniejszą) "cenę".
***
Gracz wywołujący cechę / umiejętność widzi jedną swoją kartę,
drugi gracz widzi dwie swoje karty i wybiera jedną z nich po wywołaniu cechy / umiejętności
i odpowiednich obliczeniach ;-)
.