Z inicjatywy Opolskiej Kurator Oświaty Joanny Raźniewskiej odbyła się konferencja poświęcona roli doradców metodycznych w systemie doskonalenia nauczycieli. W Miejskim Centrum Wspomagania Edukacji w Opolu zgromadzili się przedstawiciele oświaty z całego województwa opolskiego – dyrektorzy placówek doskonalenia nauczycieli, doradcy metodyczni oraz reprezentanci instytucji wspierających rozwój zawodowy nauczycieli.
Spotkanie było nie tylko okazją do prezentacji dobrych praktyk i wymiany doświadczeń doradców metodycznych, ale także do refleksji nad tym, jak doradztwo metodyczne może skutecznie odpowiadać na współczesne wyzwania edukacyjne.
Kierowniczka projektu „Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego” Magdalena Brewczyńska zaprezentowała temat „Strategiczne doradztwo metodyczne w działaniu – mentoring i tutoring jako katalizatory rozwoju zawodowego”. W wystąpieniu podkreśliła, iż mentoring i tutoring nie są jedynie modnymi hasłami, tylko realnymi strategiami, które pozwalają budować trwałe relacje zawodowe, wzmacniać autonomię nauczycieli i rozwijać ich kompetencje w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Tego rodzaju podejście wpisuje się w nowoczesne rozumienie doradztwa metodycznego – jako procesu, który wspiera, inspiruje i towarzyszy, zamiast narzucać gotowe rozwiązania.
Konferencja pokazała, iż doradztwo metodyczne – jeżeli jest oparte na partnerstwie, otwartości i gotowości do współpracy – może być motorem realnych zmian w edukacji. To także dziedzina, w której warto mówić o innowacjach, empatii i profesjonalnym rozwoju, bo to one stanowią dziś fundament skutecznej pracy z uczniem i nauczycielem.
#FunduszeUE