W grudniu 2025 r. odbędzie się uroczyste ogłoszenie wyników IV edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Magisterską „Teraz Polska Turystyka”, organizowanego wspólnie przez Polską Organizację Turystyczną i Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, pod patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Warto jednak podkreślić, iż historia konkursu na najlepsze prace magisterskie dotyczące promocji Polski, w tym turystycznej, jest znacznie dłuższa. Inicjatorem była Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, a partnerami Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna.
Turystyka jako bardzo interdyscyplinarna gałąź gospodarki, przyciąga uwagę studentów bardzo różnych kierunków
Konkurs kierowany jest zarówno do absolwentów kierunków związanych z turystyką jak również do osób, których praca magisterska dotyczy zagadnień związanych z rozwojem, zarządzaniem i marketingiem w sferze turystyki krajowej oraz zagranicznej turystyki przyjazdowej do Polski. A ostatnie edycje pokazują, iż turystyka jako bardzo interdyscyplinarna gałąź gospodarki, przyciąga uwagę studentów bardzo różnych kierunków, od tych technicznych, przez ekonomiczne po projektowanie i wzornictwo. Absolwenci różnych uczelni stają do rywalizacji z innymi absolwentami o nagrody i wyróżnienia. Historia pokazuje, iż z uczestników czasami stają się promotorami nagradzanych prac. Można powiedzieć, iż są promotorami samego konkursu. Bardzo nas to cieszy, ponieważ jest potwierdzeniem, iż nasza inicjatywa to dobry sposób na docenienie najlepszych z najlepszych.
Konkurs jest wykorzystywany jako sposób motywacji i ukierunkowania zainteresowań młodych ludzi
Głównym celem konkursu jest promocja młodych, utalentowanych osób, które wybrały turystykę jako swoją ścieżkę edukacji i kariery zawodowej. Jednak nie mniej zależy nam na wspieraniu środowiska naukowego, bez którego przygotowanie przyszłych kadr dla turystyki byłoby niemożliwe. Ogromną motywacją są dla nas opinie promotorów nagrodzonych i wyróżnionych prac, którzy podkreślają, iż konkurs jest wykorzystywany jako sposób motywacji i ukierunkowania zainteresowań młodych ludzi.














