Łamigłówka matematyczna, którą dorosłym trudno jest rozwiązać. Poziom podstawówki

gazeta.pl 11 godzin temu
Zdjęcie: Fot. materiały prywatne


Wszyscy lubimy rozwiązywać zagadki. To doskonały trening dla mózgu. Jednak okazuje się, iż te matematyczne budzą największą ilość kontrowersji. Powód? Nie wszyscy wiedzą, jaka jest kolejność wykonywania działań, a w przypadku takich równań ma to kolosalne znaczenie. Bo chociaż jest to wiedza, którą powinniśmy wynieść z podstawówki, wielu skupia się na zaawansowanych obliczeniach, zapominając o podstawach.
Tę łamigłówkę matematyczną bardzo trudno jest rozwiązać dorosłym, ale nie mają z nią najmniejszego problemu dzieci. Szczególne te ze szkoły podstawowej, gdzie na lekcjach matematyki poznają zasady stosowane w obliczeniach. Jedną z najważniejszych jest tu kwestia dotycząca kolejności wykonywania działań. A czy ty potrafisz podać prawidłowy wynik?


REKLAMA


Zobacz wideo Uczy matematyki na TikToku. "Uczniowie mówią mi, iż w 60 sekund uczą się więcej niż przez 45 minut lekcji w szkole"


O wynik z tej zagadki matematycznej sprzeczają się dorośli
Ile pamiętasz po latach z lekcji matematyki? Ta łamigłówka matematyczna w szybki sposób zweryfikuje to, czy zostały przyswojone wszystkie zasady, szczególnie te dotyczące kolejności wykonywania zadań. Ostrzegamy tylko, iż ta zagadka naprawdę podzieliła wielu internautów, bo chociaż to równanie wydaje się banalnie proste, tylko niewielu potrafi podać prawidłowy wynik.
Użytkownicy spierają się pomiędzy dwoma wynikami tej z pozoru prostej zagadki. Najpierw internauci zaczęli dyskutować w komentarzach w mediach społecznościowych, sprzeczając się ze sobą i podając swoje argumenty. Prawda jednak jest taka, iż poprawnie rozwiązują ją piątoklasiści i tylko nieliczni dorośli. Wszystko przez kolejność wykonywania działań.
Mowa o działaniu: 2(2:2) - 4 = ?? Potrafisz podać prawidłowy wynik?


Jak zabrać się za to równanie? Pamiętaj o kolejności
Prosta łamigłówka wywołała w sieci ogromne zamieszanie, jednak klucz jest jeden. Trzeba znać kolejność wykonywania działań matematycznych, by móc podać prawidłowy wynik. Zatem co wiedzą dzieci, a o czym często zapominają dorośli?


Najpierw wykonujemy działania w nawiasach, następnie mnożenie lub dzielenie, na końcu dodawanie lub odejmowanie.


2(2÷2)-4;
2(1)-4;
2-4=-2


Zatem prawidłowa odpowiedź to: -2.
Idź do oryginalnego materiału