Made in Opole 2025. Opolskie gwiazdy biznesu inspirowały młodych

opolska360.pl 3 dni temu

Spotkanie Made in Opole 2025 zgromadziło 150 opolskich uczniów i studentów z Opola i całego województwa. PNT w Opolu zorganizował je po raz trzeci.

– To wydarzenie dedykujemy przede wszystkim młodym ludziom na początku kariery. A także tym, którzy chcą zmienić pracę. Pokazujemy im, iż w woj. opolskim mamy firmy, które wytwarzają bardzo innowacyjne produkty. Mimo to często nie mamy świadomości, iż one są tak blisko nas. I wcale nie trzeba wyjeżdżać do Wrocławia czy Katowic, by znaleźć wymarzoną pracę – mówi Aleksandra Szubryt z PNT w Opolu.

Made in Opole 2025. Oni odnieśli sukces i działają w regionie

W ramach Made in Opole, pięć topowych firm, prawdziwych gwiazd opolskiego biznesu, prezentuje swoją działalność. W tym roku były to:

  • N Cosmetics,
  • Stegu Sp. z o.o.,
  • codelabs.rocks,
  • Galmet,
  • Netkoncept.

Opowiadali młodym czym zajmują się na co dzień, jak się dostać do nich na praktyki i staże.

Gościem specjalnym wydarzenia był Krzysztof Barabosz, współzałożyciel Hard Beans Sp. z o.o. To ceniona w branży palarnia kawy powstała w Opolu w 2017 r. Opowiadał o początkach biznesu i projektach realizowanych na świecie.

– Coś co było dla mnie na początku dorywczym zajęciem na studiach, dziś stało się codzienną pracą. Dalej się rozwijam, bo wróciłem na uczelnię – śmieje się Krzysztof Barabosz, który prowadzi badania naukowe na Politechnice Opolskiej, koncentrując się na procesie palenia kawy oraz wpływie warunków przechowywania na jakość ziaren.

Produkty z Opola znane w całym świecie

Krzysztof Barabosz na co dzień odpowiedzialny jest za dobór zielonej kawy, wypał i kontrolę jakości. To jeden z najaktywniejszych promotorów kawy specialty w Polsce. Między innymi na koncie ma organizację ponad 100 wydarzeń branżowych i 28 mistrzostw kawowych.

– Chciałem młodym pokazać, iż Opole jest miejscem, z którego można stworzyć produkty rozpoznawalne na całym świecie. Nam się to udało tworząc trzy brandy: palarnię kawy, technologię (urządzenia do szybkiej ekstrakcji różnych naparów – kawowych, herbacianych i ziołowych) i linię do produkcji napojów w puszkach – opowiada.

Dodaje, iż jego firma jest otwarta na młodych: – Pokazujemy im nasze technologie i procesy. Dzielimy się wiedzą np. podczas zajęć studyjnych.

Z kolei Sławomir Milewski z Netkoncept, opolskiej firmy z ponad 21-letnim doświadczeniem w tworzeniu i wdrażaniu systemu dedykowanego administracji publicznej, mówi, iż przy budowaniu kadry to przedsiębiorstwo od początku stawia na studentów z Opola.

– Prowadziliśmy praktyki studenckie już wtedy, gdy były nieobowiązkowe – mówi Sławomir Milewski. – Namawialiśmy studentów, by przychodzili i patrzyli, jak się u nas pracuje. Wiele z tych osób zostało z nami do dziś. To głównie osoby, które ukończyły Uniwersytet Opolski i Politechnikę Opolską.

Inspiracje i wiedza o lokalnym biznesie

Emilia Machula z Kleszczowa studiuje w Opolu Public Relations. – Takie spotkanie jest świetną okazją, by poznać lokalne przedsiębiorstwa, które mają naprawdę duże zasięgi. Dla mnie to również ogromna dawka inspiracji, zachęcenie do rozwoju – ocenia.

Z kolei Daniel Cieślak z Uniwersytetu Opolskiego studiuje logistykę. – Prezentacje naprawdę były ciekawe, szczególnie jeżeli chodzi o spółkę Hard Beans. Dużo się dowiedziałem. W kontekście logistyki interesuje mnie transport lotniczy – dodaje.

***

Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

Idź do oryginalnego materiału