Mały Ratownik” – klasy I-III, Ł. Dobrowolski, A. Podlaski

zpo1mlawa.pl 9 godzin temu

Realizacja projektu edukacyjnego dla klas I-III „Mały Ratownik” – odpowiedzialni Łukasz Dobrowolski, Arkadiusz Podlaski

1. Cel projektu

Celem projektu było zapoznanie uczniów klas I–III z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz kształtowanie postaw odpowiedzialności, empatii i gotowości do działania w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia.

2. Zakres działań

W ramach projektu przeprowadzono szereg zajęć teoretycznych i praktycznych, dostosowanych do wieku uczniów, obejmujących m.in.:

  • Rozpoznawanie sytuacji zagrożenia.
  • Wzywanie pomocy – nauka numerów alarmowych.
  • Zasady bezpiecznego zachowania się w sytuacjach nagłych.
  • Ćwiczenia z układania poszkodowanego w pozycji bocznej ustalonej.
  • Symulacje rozmów z operatorem numeru 112.
  • Pokazy i ćwiczenia z resuscytacji krążeniowo-oddechowej (na fantomie zakupionym przez SU).

3. Metody pracy

  • Pogadanki i prezentacje multimedialne.
  • Pokazy praktyczne.
  • Praca w grupach i odgrywanie scenek sytuacyjnych.
  • Gry i zabawy dydaktyczne.

4. Rezultaty projektu

  • Uczniowie zdobyli podstawową wiedzę o zasadach udzielania pierwszej pomocy.
  • Dzieci nauczyły się reagować w sytuacjach zagrożenia oraz przełamały lęk przed podejmowaniem działania.
  • Uczniowie utrwalili znajomość numerów alarmowych i schemat rozmowy z operatorem.
  • Podniesiono poziom świadomości społecznej dotyczącej ratownictwa medycznego wśród najmłodszych uczniów.
  • Zwiększono zaangażowanie rodziców – część zajęć odbywała się z ich udziałem.
  • Projekt przyczynił się do integracji zespołów klasowych i rozwijania kompetencji społecznych.

5. Wnioski

Projekt cieszył się dużym zainteresowaniem zarówno ze strony uczniów, jak i nauczycieli. Regularne prowadzenie takich zajęć już od najmłodszych lat ma ogromne znaczenie dla kształtowania odpowiednich postaw. W przyszłości warto kontynuować i rozwijać projekt o kolejne etapy edukacyjne i bardziej zaawansowane zagadnienia.

Idź do oryginalnego materiału