„Mam słowo” – szybka gra językowa do domu i szkoły. Stworzyłam grę!

babaodpolskiego.pl 1 tydzień temu

„Mam słowo” to moja autorska gra słowna wydana przez Egmont Polska. Powstała z myślą o tym, by łączyć rozrywkę z nauką, rozwijać słownictwo i pobudzać refleks. Jako nauczycielka języka polskiego i autorka materiałów edukacyjnych stworzyłam grę, która doskonale sprawdza się w rodzinnych rozgrywkach, na lekcjach i w edukacji domowej.

Dlaczego warto zagrać w „Mam słowo”

Gra ma proste zasady: na stole wykładamy 5 kart z literami, rzucamy dwiema kostkami i wszyscy gracze jednocześnie próbują ułożyć słowo z dostępnych liter. Kto pierwszy krzyknie „Mam słowo!”, zdobywa punkt. Partie realizowane są około 20 minut, dzięki czemu gra świetnie sprawdza się zarówno w domu, jak i w szkole.

3 powody, dla których „Mam słowo” przyciąga graczy:

  • rozwój językowy – poszerza zasób słów, wspiera poprawną pisownię i ćwiczy tworzenie wyrazów,

  • trening umysłowy – angażuje refleks, uwagę, spostrzegawczość i kreatywność,

  • elastyczność – dwa dodatkowe tryby (kostka łatwa i trudna) pozwalają dopasować poziom trudności do wieku i doświadczenia.
„Mam słowo”, Aneta Korycińska, wyd. Egmont

Dla kogo jest ta gra?

  • dla rodzin – szybka i dynamiczna rozgrywka, która bawi dzieci i dorosłych,
  • dla nauczycieli – pomoc dydaktyczna na lekcjach języka polskiego, zajęciach wyrównawczych czy kołach językowych,
  • dla świetlic i edukacji domowej – ćwiczenia z literami i słowotwórstwa w angażującej formie,
  • dla uczniów cudzoziemskich – atrakcyjny sposób na naukę polskiego jako języka obcego.

Opinie i recenzje graczy

„Mam słowo” od swojej premiery zbiera pozytywne recenzje, które podkreślają zarówno jej walory edukacyjne, jak i wartość rozrywkową:

  • Szkolny Klub Recenzenta (15.09.2025):
    „Dynamiczne zmiany układu liter w każdej rundzie sprawiają, iż rozgrywka nigdy się nie nudzi. Gra wyróżnia się szybkim tempem i prostymi zasadami. jeżeli szukasz tytułu, który jednocześnie bawi i uczy, „Mam słowo” będzie strzałem w dziesiątkę”.

  • Emilia Rybicka (16.09.2025):
    „Ta gra to świetna propozycja, aby rozwijać w naszych dzieciach nie tylko umiejętność głoskowania czy budowania prostych wyrazów, ale także logiczne myślenie, skupienie i spostrzegawczość. Zrobiliśmy choćby naszą wersję dla młodszego dziecka, budując słowa z samych kart – świetny wstęp do czytania”.

  • Recenzja rodzinna (04.09.2025):
    „Gra prosta w zasadach, ale wymagająca myślenia i szybkiej reakcji. Uwielbiamy tytuły, które uczą, a jednocześnie bawią. „Mam słowo” pozwala ćwiczyć słownictwo w naturalny sposób – przez zabawę i emocje”.

  • Planszeo (recenzja specjalistyczna):
    „To bardzo dobra gra rozwijająca znajomość pisowni wyrazów. Gorąco polecam do kształcenia młodszych dzieci. Skutecznie wspiera nauczanie języka polskiego, a poziom trudności można łatwo dostosować do wieku uczestników. To wartościowe narzędzie dla szkoły podstawowej”.

  • Blog recenzencki (recenzja porównawcza):
    „Mam słowo” może nie zaskakuje innowacyjnością, ale w edukacji i rodzinnych rozgrywkach sprawdza się znakomicie. Jest dynamiczna, prosta, a przy tym daje satysfakcję z odkrywania nowych słów. Dla fanów Scrabble czy innych gier słownych to świetna, szybsza alternatywa”.

Walory edukacyjne

Jako nauczycielka tworzę gry, które łączą przyjemność z nauką. „Mam słowo” to:

  • ćwiczenie ortografii i wymowy,
  • utrwalanie zasobu słownictwa na poziomie podstawowym i średnim,
  • trening koncentracji i refleksu,
  • wprowadzenie elementu zdrowej rywalizacji w klasie,
  • możliwość pracy w grupach i parach, co wspiera integrację uczniów.

Warianty gry można dopasować do potrzeb:

  • dla młodszych – krótsze słowa, kostka łatwa,
  • dla starszych – kostka trudna z literami „ś”, „ć”, „ź”,
  • dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – wydłużony czas reakcji, praca w duecie, zapis słów na kartce.

Dane i szczegóły gry

  • liczba graczy: 2–6,
  • czas gry: ok. 20 minut,
  • wiek: 7+,
  • komponenty: 55 kart z literami, 4 kostki (2 podstawowe, 1 łatwa, 1 trudna), instrukcja,
  • autorka gry: Aneta Korycińska (Baba od polskiego),
  • ilustracje: Cezary Szulc,
  • wydawnictwo: Egmont Polska,
  • EAN: 5903707560721, rok wydania: 2025.

„Mam słowo” to gra, która łączy euforia rywalizacji z nauką języka. Proste zasady sprawiają, iż dzieci mogą w nią grać samodzielnie, a dorośli chętnie podejmują wyzwanie. To gra idealna na rodzinny wieczór, przerwę w szkole czy zajęcia dodatkowe.

Jak podkreślają recenzenci: „To gra, która jednocześnie bawi i uczy. Rozwija kreatywność, refleks i słownictwo, a przy tym daje mnóstwo śmiechu i emocji”.

Jeśli to czytasz — daj mi znać na swoim ulubionym kanale:

Chcesz zapisać się na korepetycje?

sprawdź, jak pracuję
Idź do oryginalnego materiału