Matematyka połączyła pokolenia. Wyjątkowa konferencja w Koźminie Wielkopolskim [ZDJĘCIA]

krotoszynska.pl 4 godzin temu

Szkoła Podstawowa nr 3 w Koźminie Wielkopolskim gościła uczniów z lokalnych placówek, nauczycieli oraz absolwentów podczas konferencji poświęconej popularyzacji nauk ścisłych. Współorganizatorem wydarzenia było Koło Wielkopolskie Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki oraz Centrum Popularyzacji Matematyki „Signum” Politechniki Białostockiej.

Spotkanie pokazało, iż matematyka może być nie tylko szkolnym obowiązkiem, ale też inspiracją i przestrzenią do wspólnego działania – niezależnie od wieku.

Matematyka, która inspiruje i łączy

Konferencja „Matematyka łączy pokolenia” była wspólnym przedsięwzięciem Szkoły Podstawowej nr 3 im. K. Makuszyńskiego w Koźminie Wielkopolskim, Koła Wielkopolskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki oraz Centrum Popularyzacji Matematyki „Signum” Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej.

W wydarzeniu uczestniczyli uczniowie i nauczyciele ze szkół w Koźminie, Mokronosie oraz z miejscowego liceum. Na uczestników czekały wykłady, warsztaty i pikniki matematyczne, które pokazały, iż matematyka może być fascynującą przygodą i pretekstem do wspólnego działania.

Jak podkreśla przewodnicząca Koła Wielkopolskiego SNM Alicja Gawrońska, konferencja miała charakter międzypokoleniowego spotkania, które łączyło naukę z pasją i refleksją.

Konferencja „Matematyka łączy pokolenia” była wydarzeniem, które zgromadziło uczniów, nauczycieli, rodziców i absolwentów szkoły podstawowej, stając się przestrzenią wymiany wiedzy, doświadczeń oraz wspólnej refleksji nad miejscem matematyki w edukacji i życiu codziennym – mówi Alicja Gawrońska.

Dodaje, iż różnorodne spotkania, wykłady i warsztaty pozwoliły uczestnikom odkrywać piękno tej nauki, a jednocześnie budować więzi międzypokoleniowe oparte na współpracy i wzajemnym zrozumieniu.

W wydarzeniu uczestniczyli uczniowie i nauczyciele ze szkół w Koźminie, Mokronosie oraz z miejscowego liceum. Dla wielu była to nie tylko okazja do nauki, ale też inspirujący przykład, jak matematyka może wyjść poza szkolne mury.

Wykłady, które rozbudziły ciekawość

Jednym z głównych punktów programu były wykłady i warsztaty prowadzone przez specjalistów oraz pasjonatów matematyki.

Dr inż. Rajmund Stasiewicz, kierownik Centrum Popularyzacji Matematyki „Signum” Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej, zaprezentował tematy takie jak „Alicja po drugiej stronie lustra”, „Dlaczego kot zawsze spada na cztery łapy” i „Jaka jest największa liczba na świecie”.

Z kolei nauczyciele uczestniczyli w prelekcjach „Kalejdoskop matematyczny” i „Gry bez prądu”.

Wśród prowadzących znalazła się również Justyna Wojtkowiak – absolwentka SP nr 3, w tej chwili studentka trzeciego roku nauczania matematyki i informatyki na UAM w Poznaniu. Jej warsztaty „Od mostów królewieckich do wstęgi Möbiusa” cieszyły się dużym zainteresowaniem.

Wieczór gier i matematycznych pasji

Konferencję zakończył wieczór gier, łamigłówek i zabaw logicznych, który połączył uczestników wszystkich pokoleń.

Ogromne ukłony za aktywny udział w Wieczorze gier, w którym wzięli udział uczniowie, nauczyciele, rodzice i absolwenci SP nr 3 w Koźminie Wielkopolskim – zaznacza Alicja Gawrońska.

Wieczorne spotkanie było okazją do wspólnej zabawy i pokazania, iż matematyka to nie tylko liczby i zadania, ale także sposób na integrację i rozwój logicznego myślenia.

Organizatorzy nie kryli wdzięczności wobec wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu przedsięwzięcia.

Jako organizatorzy pragniemy wyrazić głęboką wdzięczność wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu konferencji. Wasze zaangażowanie, profesjonalizm i życzliwość sprawiły, iż wydarzenie to nabrało wyjątkowego wymiaru – mówi Alicja Gawrońska.

Podkreśla, iż konferencja nie byłaby możliwa bez wsparcia nauczycieli, rodziców, uczniów i absolwentów.

Dziękujemy uczniom, nauczycielom, rodzicom, absolwentom oraz wszystkim osobom wspierającym naszą inicjatywę. To dzięki Wam konferencja miała tak bogaty i różnorodny charakter – dodaje Gawrońska.

Konferencja „Matematyka łączy pokolenia” w liczbach:

  • 3 wykłady dla uczniów,
  • 2 wykłady dla nauczycieli,
  • 7 warsztatów i 8 pikników matematycznych,
  • 1 wieczór gier,
  • 300 uczniów i 50 dorosłych uczestników.

Matematyka, która zostaje na długo

Zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy zgodnie przyznają, iż wydarzenie miało wyjątkowy charakter i zainspirowało do dalszych działań.

Wierzymy, iż wspólnie tworzymy przestrzeń, w której matematyka staje się nie tylko szkolnym przedmiotem, ale także wartością kształtującą postawy, budującą więzi i otwierającą drogę do dalszego rozwoju – podsumowuje Alicja Gawrońska.

Dodaje, iż już teraz myślą o kolejnych edycjach.

Z satysfakcją patrzymy na rezultaty tegorocznego spotkania i z nadzieją myślimy o kolejnych edycjach, w których ponownie spotkamy się, by dzielić się wiedzą, doświadczeniem i euforią płynącą z odkrywania świata matematyki – mówi.

Idź do oryginalnego materiału