Stosowanie metody stacyjki na lekcji z lekturą szkolną ma wiele zalet, które mogą znacząco wpłynąć na zaangażowanie i efektywność nauki uczniów.
Angażuje uczniów w różnorodne aktywności, co sprzyja aktywnemu uczeniu się. Uczniowie przechodzą od jednej stacji do drugiej, wykonując różne zadania, co pomaga utrzymać ich uwagę i zainteresowanie.
Dzięki różnorodnym zadaniom na poszczególnych stacjach, uczniowie mają okazję rozwijać różne umiejętności, takie jak czytanie ze zrozumieniem, analiza tekstu, kreatywne pisanie.
Metoda stacyjki pozwala nauczycielowi dostosować zadania do różnych poziomów zaawansowania uczniów. Uczniowie mogą pracować we własnym tempie, a to sprzyja lepszemu przyswajaniu materiału.
Różnorodność zadań i dynamiczny charakter lekcji sprawiają, iż uczniowie są bardziej zmotywowani i zaangażowani w naukę. Praca w stacjach jest bardziej atrakcyjna i mniej monotonna niż tradycyjne metody nauczania.
Na zakończenie omawiania lektury ,,Kajko i Kokosz. Szkoła latania" przygotowałam dla moich czwartoklasistów zadania na poszczególne stacje. Uczniowie będą pracowali w grupach losowo dobranych. Stacji zadaniowych będzie osiem, a na nich zadania o różnym stopniu trudności. Na poszczególnych stacjach uczniowie wykażą się wiedzą o budowie komiksu, zaprezentują bohaterów lektury, uporządkują wydarzenia, powiążą rekwizyty z wydarzeniami i postaciami itp. Karty uczniowie wkleją do zeszytów lektur, które moi uczniowie prowadzą od klasy czwartej. Lekturowniki, bo tak je nazywamy, są formatu A4.
Oczywiście, trzeba przygotować karty z poleceniami dla wszystkich uczniów.
Uwaga! Zadania można też wykorzystać jako karty pracy na poszczególne lekcje. Polecam :)
Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.
Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.
https://www.facebook.com/wszkole/