Minister Edukacji ogłasza konkurs na stanowisko doradcy pedagogicznego w szkole średniej w Szkole Europejskiej w Brukseli.
Zakres zadań wykonywanych w języku angielskim oraz w języku francuskim na stanowisku doradcy pedagogicznego:
- opracowywanie raportów, sprawozdań i biuletynów w zakresie realizowanych zadań:
- współpraca z asystentem zastępcy dyrektora szkoły d.s. szkoły średniej, doradcami pedagogicznymi poszczególnych poziomów i psychologiem szkolnym w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb;
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień uczniów;
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów oraz rozwiązywaniu problemów wychowawczych;
- inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia łącznie następujące wymagania:
- posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga w liceum ogólnokształcącym, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2023 r. poz. 2102);
- posiada co najmniej trzyletnie doświadczenie w pracy na stanowisku nauczyciela pedagoga w szkole ponadpodstawowej;
- posiada znajomość języka angielskiego na poziomie C1 oraz francuskiego na poziomie B2 lub posiada znajomość języka angielskiego na poziomie B2 oraz francuskiego na poziomie C1.
Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy:
- ukończone różnorodne formy doskonalenia zawodowego;
- umiejętność pracy z programem Office 365;
- znajomość innych języków obcych używanych w Szkołach Europejskich;
- znajomość zasad funkcjonowania Szkół Europejskich;
- komunikatywność i umiejętność pracy w zespole;
- umiejętność organizacji własnego warsztatu pracy, systematyczność w pracy, cierpliwość, wytrwałość i konsekwencja w działaniu;
- umiejętność współpracy w środowisku wielokulturowym;
- umiejętność autorefleksji oraz ewaluacji wyników swojej pracy na płaszczyźnie pedagogiczno-psychologicznej;
- odporność na stres.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- list motywacyjny;
- życiorys przygotowany według formularza Europass CV;
- poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i ukończone formy doskonalenia zawodowego;
- poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia aktu nadania stopnia awansu zawodowego, o ile kandydat posiada taki stopień;
- poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie C1 oraz francuskiego na poziomie B2 lub znajomość języka angielskiego na poziomie B2 oraz francuskiego na poziomie C1;
- poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku nauczyciela, wydanego nie wcześniej niż na 3 miesiące przed dniem, w którym upływa termin składania ofert przez kandydatów;
- oświadczenie kandydata, złożone według wzoru, o tym, że:
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
- nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne w sprawie o umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz postępowanie dyscyplinarne,
- nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2024 r. poz. 986).
Dokumenty należy przesłać w terminie do 3 lipca 2025 r . włącznie. (liczy się data wpływu) na adres: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Departament Współpracy Międzynarodowej, Al. J. Ch. Szucha 25, 00–918 Warszawa, z dopiskiem na kopercie „Konkurs na stanowisko doradcy pedagogicznego w szkole średniej w Szkole Europejskiej w Brukseli (Bruksela I)”.
Kandydaci zakwalifikowani do postępowania konkursowego zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej. Przewidywany termin rozmów kwalifikacyjnych: 9 lipca 2025 r. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci są obowiązani do przedstawienia, nie dłuższej niż 7-minutowej, prezentacji w języku angielskim lub języku francuskim, przygotowanej w programie do tworzenia prezentacji multimedialnych, zawierającej elementy autoprezentacji, przykładowy scenariusz zajęć lub wizję organizacji pracy na stanowisku pedagoga szkolnego w szkole średniej.
Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Kandydat, który wygrał konkurs, przed skierowaniem do pracy w szkole europejskiej, jest obowiązany przedstawić Ministrowi Edukacji informację z Krajowego Rejestru Karnego, w tym w zakresie, o którym mowa w art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz.U. z 2024 r. poz. 560), lub informacje i oświadczenia, o których mowa w art. 21 ust. 4–7 tej ustawy.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: +48 668 029 669.
DANE OSOBOWE – KLAUZULA INFORMACYJNA
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „RODO”. Każdy kandydat przystępujący do konkursu podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w konkursie.
- Administratorem danych jest Minister Edukacji, Al. J. Ch. Szucha 25, 00–918 Warszawa.
- Z inspektorem można skontaktować się przesyłając informacje na adres mailowy: inspektor@men.gov.pl.
- Celem przetwarzania danych osobowych jest przeprowadzenie konkursu na stanowisko doradcy pedagogicznego w szkole średniej w Szkole Europejskiej w Brukseli (Bruksela I).
- Zebrane dane osobowe w zakresie obsługi informatycznej będą przetwarzane przez Centrum Informatyczne Edukacji – jednostkę podległą Ministrowi Edukacji. Oferta kandydata wyłonionego przez komisję konkursową na dane stanowisko zostanie przekazana do Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą.
- Dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do przeprowadzenia konkursu, zgodnie z obowiązującą w Ministerstwie Edukacji Narodowej instrukcją kancelaryjną oraz przepisami o archiwizacji dokumentów, tj. przez okres 5 lat od końca roku, w którym skierowano nauczyciela do pracy w Szkole Europejskiej.
- Uprawnienia na podstawie przepisów RODO:
- prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania;
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niezgodne z prawem przetwarzanie danych.
- Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b oraz art. 10 RODO w związku z art. 47 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 poz. 737), § 27 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2019 r. w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą (Dz. U. 2023 r. poz. 2387 z późn.zm.) oraz § 3 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2023 r. poz. 2102).
- Podane dane osobowe nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji. Nie jest stosowane profilowanie.
………………………………..
(miejscowość, data)
Oświadczenie kandydata
Ja, niżej podpisany/a …………………………………………… (imię i nazwisko),
zamieszkały/a w ……………………………………………………………………………… ……………………………………………… (adres), oświadczam, że:
- posiadam pełną zdolność do czynności prawnych i korzystam z pełni praw publicznych;
- nie byłem/byłam* skazany/a prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nie toczy się przeciwko mnie postępowanie karne w sprawie o umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
- nie byłem/byłam* prawomocnie ukarany/a karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2024 r. poz. 986), oraz nie toczy się przeciwko mnie postępowanie dyscyplinarne.
……………………………………………..
(czytelny podpis)
*) Niepotrzebne skreślić