Modułowe e-podręczniki na rzecz edukacji klimatycznej

ore.edu.pl 10 godzin temu

Jak szkoły mogą przygotować uczniów na wyzwania związane z zieloną transformacją? Jakie narzędzia i innowacje dydaktyczne wspierają edukację klimatyczną w praktyce szkolnej? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań szukali uczestnicy międzynarodowej konferencji dla dyrektorów i nauczycieli „Edukacja klimatyczna i przyrodnicza – szkoła w harmonii z naturą”, która odbyła się 30 września br. w Bogdańcu. Wzięła w niej udział dr Lena Tkaczyk – ekspertka w projekcie ORE „Pilotażowe wdrożenie modułowych e-podręczników oraz opracowanie założeń do zaawansowanych technologicznie e-materiałów wspierających nowoczesne metody nauczania i uczenia się”, aby promować rolę nowoczesnych materiałów edukacyjnych w kształtowaniu świadomości ekologicznej młodego pokolenia.

Celem konferencji było budowanie wspólnej wizji szkoły, która nie tylko uczy o klimacie, ale także działa w duchu odpowiedzialności za środowisko – lokalnie i globalnie. W programie znalazły się inspirujące prelekcje, panele dyskusyjne, prezentacje dobrych praktyk, a także praktyczne warsztaty i wystawy.

Jednym z punktów programu był panel dyskusyjny „Edukacja klimatyczna i przyrodnicza w województwie lubuskim”, w którym uczestniczyła dr Lena Tkaczyk. W trakcie debaty ekspertka ORE dzieliła się doświadczeniami związanymi z tworzeniem modułowych e-podręczników na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej, które wspierają nauczycieli w realizacji projektów klimatyczno-środowiskowych. Podkreśliła, iż nowoczesne e-materiały, dostosowane do potrzeb uczniów i nauczycieli, pozwalają wdrażać interdyscyplinarne podejście do edukacji klimatycznej – zarówno w ramach lekcji przyrody, biologii, geografii, jak i przedmiotów humanistycznych. Te pomoce nie tylko przekazują wiedzę, ale przede wszystkim pozwalają kształtować w uczniach odpowiednie postawy: krytyczne myślenie, odpowiedzialność i sprawczość. Ponadto pomagają uczniom zrozumieć, iż ich codzienne decyzje mają znaczenie dla przyszłości planety.

Konferencja była również okazją do wymiany doświadczeń między sektorem edukacji, administracją publiczną, nauką i biznesem.

#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE

Idź do oryginalnego materiału