29–30 września w Mikołajkach odbyła się konferencja „Mosty Edukacji”, zorganizowana przez Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji w Giżycku. W wydarzeniu wzięło udział około 150 osób: dyrektorów szkół, nauczycieli, przedstawicieli JST, instytucji edukacyjnych i organizacji pozarządowych. Nie zabrakło także głosu ekspertów naszego projektu, którzy w ramach panelu tematycznego przybliżyli uczestnikom potencjał Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej i modułowych e‑podręczników.
Konferencja była przestrzenią intensywnego dialogu o wyzwaniach współczesnej edukacji, narzędziach wspierających rozwój kompetencji uczniów i nauczycieli, potrzebie podmiotowości i wzajemnego zaufania w systemie oświaty. Wśród tematów znalazły się m.in.: rola sztucznej inteligencji w edukacji, wsparcie psychologiczne, cyberbezpieczeństwo, emocje, motywacja i odporność na dezinformację. Wszystko po to, by wspólnie budować mosty – między ludźmi, instytucjami, perspektywami i pokoleniami.
Pierwszego dnia konferencji, podczas popołudniowych paneli tematycznych, miało miejsce wystąpienie naszych ekspertek „Lekcje na miarę XXI wieku – modułowe e-podręczniki i Zintegrowana Platforma Edukacyjna – nowocześnie, profesjonalnie, bezpłatnie!”. Podczas panelu zaprezentowaliśmy strukturę i założenia modułowych e‑podręczników. Przedstawiliśmy też, jak Zintegrowana Platforma Edukacyjna wspiera codzienną pracę nauczyciela i ucznia. Przede wszystkim jednak przekazaliśmy doświadczenia szkół uczestniczących w pilotażu wdrażania e‑podręczników, w tym opinie nauczycieli, dyrektorów i uczniów, korzyści, wyzwania oraz rekomendacje dla przyszłych użytkowników.
Rozmawialiśmy wspólnie o tym, jak nowe narzędzia cyfrowe mogą zmieniać kulturę uczenia się w szkołach – nie przez rewolucję, ale ewolucję opartą na zrozumieniu potrzeb i kontekstu. Panel spotkał się z dużym zainteresowaniem – uczestnicy pytali o możliwość wdrożenia modułowych e-podręczników i korzystania z ZPE w swoich szkołach.
Udział w konferencji „Mosty Edukacji” był dla nas niezwykle cenny z kilku powodów:
- spotkaliśmy ludzi, którzy chcą realnie zmieniać szkołę – otwartych, zaangażowanych, gotowych na dialog i wdrażanie nowych rozwiązań;
- usłyszeliśmy, iż nasz projekt odpowiada na konkretne potrzeby szkół – zarówno w zakresie dostępności materiałów, jak i wsparcia w cyfrowej transformacji;
- pokazaliśmy, iż cyfrowa edukacja może być profesjonalna i bezpłatna – dostępna dla wszystkich.
#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE


